تبیین گفتمان رهبری یعنی حضور در راهپیمایی روز قدس

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، روز مقابله با ظلم و ستم و روز تجلی وحدت و یکدلی مسلمانان سراسر جهان در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان اسلام است و تبیین گفتمان رهبری همین حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس است تا مشتی بر دهان اسرائیل باشد .

خبرگزاری شبستان- مشهد- مرضیه وحدت؛ 70 سال پیش بود که عده ای به عنوان مهاجر اما با یک هدف شوم وارد سرزمین فلسطین شدند و ابتدا شروع به خرید ملک از فلسطینی ها با قیمت گزاف کردند و در ادامه وقتی تعداد آنها زیاد شد، با دخالت آمریکا و همدستان آن، شروع به آزار و اذیت فلسطینی ها کردند و در نهایت آنها را از خانه و کاشانه خود آواره کردند. فلسطینی ها کوتاه نیامدند و راه مقاومت را در پیش گرفتند اما حمایت آمریکا و انگلیس از اسرائیل و عدم حمایت مسلمانان از فلسطینی ها موجب شد هر روز ظلم بیشتری برآنها شود تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در حمایت از فلسطینی ها جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند.

بعد از اعلام این روز به عنوان روز قدس، هر سال در تمام شهرهای ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم از کوچک و بزرگ با حضور در راهپیمایی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می دارند.  امسال نیز مانند هر سال برای تهیه گزارش راهی محل راهپیمایی می شوم ، راهپیمایی روز قدس در میدان پانزده خرداد مشهد یا همان فلکه ضد برگزار می شود، به جمع راهپیمایان می پیوندم، خیایان مملو از جمعیت، کوچک و بزرگ، پیر و جوان و زن و مرد می باشد. دست کمتر کسی را خالی می بینی، یک نفر عکس رهبر معظم انقلاب در دست دارد و یک نفر دیگر پوستری با در حمایت از فلسطین،  عده ای دیگر پرچم کشور فلسطین و عده ای عکس سردار دلها و برخی کودکان هم پیشانی بندی که بر روی آن جملات مرگ بر اسرائیل، فلسطین پیروز است را در دست دارند.

در طول مسیر راهپیمایی پرچم‌های گروه‌های مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان، فاطمیون، زینبیون و فلسطین در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران نصب شده است و گروههای سرود که متشکل از نوجوانان می باشد در حمایت از مردم فلسطین همخوانی می کنند و عده ای از آنها فیلمبرداری می کنند.

از بلندگو شعارهای فلسطین پیروز است، اسراییل نابود است، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، لبیک یا خامنه‌ای ، لبیک یا حسین، لبیک یا زینب سرداده می شد و مردم نیز همراهی می کنند. توجهم به دو دختر کوچک که به همراه خانواده خود به راهپیمایی آمدند جلب می شود:

 

ما در کنار کودکان فلسطینی هستیم

سما و فاطمه که 6 و 8 ساله هستند می گویند: کودکان فلسین بدانند تنها نیستند، ما کودکان ایرانی در کنار آنها هستیم و به آنها می گوییم مقاومت کنند، پیروزی نزدیک است.

سما ادامه می دهد: اسرائیل بداند او محکوم به نابودی است و هیچ گاه در فلسطین آرامش نخواهد داشت و کودکان فلسطینی اجازه نخواهند داد تا بیشتر از این کشور آنها در دست اسزائیل باشد.

از فلسطین حمایت می کنیم

فاطمه با بیان اینکه فلسطین همیشه زنده و اسرائیل نابود است؛ می گوید: بهترین راه برای نجات، مقاومت فلسطینی ها و حمایت ما مسلمانان جهان از آنها است.

 

حضور در راهیپمایی روز قدس یک وظیفه است

نازنین زهرا 11 ساله که به همراه مادر، برادر و خاله خود در راهیپمایی شرکت کرده می گوید: اگر چه روزه ام و حضور در راهپیمایی برایم سخت بود ولی وظیفه خود دانستم که در این راهپیمایی شرکت کنم.

او ادامه می دهد: برای دفاع از دین اسلام و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در این راهپیمایی شرکت کردم و به مردم فلسطین می گویم، به زودی قدس آزاد می شود و اسرائیل هم هر چه زودتر فلسطین را ترک کند چون نیروهای مقاومت فلسطین به سراغشان خواهند آمد و نابودشان خواهند کرد.

اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد

محمد مجرمی 65 ساله که به همراه دوستان بسیجی خود در راهیپمایی شرکت کرده می گوید:  یکی از وظایف هر مسلمانی شرکت در راهپیمایی روز قدس است و من به تکلیف خود پیرو دستور امام راحل (ره) و رهبر عزیزم مبنی بر شرکت در راهپیمایی روز قدس، عمل کردم.

او ادامه می دهد: مردم فلسطین بدانند تنها نیستند ما حامی آنها هستیم تا ان شالله فلسطین ار دست اسرائیل نجات پیدا کند و پیروز شود.

مجرمی می گوید: رهبر عزیز ما فرمود: اسرائیل 25 سال آینده نخواهد بود، تاکنون هر چه رهبر فرمودند محقق شده و این هم محقق خواهد شد و از صحنه روزگار محو خواهد شد.

او ادامه می دهد: همه مردم جهان چه مسلمان و چه غیر مسلمان از راهپیمایی روز قدس حمایت کنند تا این غده سرطانی هر چه سریعتر نابود شود.

تبیین گفتمان رهبری حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس

فاطمه که به همراه همسر و فرزند خردسال خود در راهیپمایی شرکت کرده بود، می گوید: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود از جهاد تبیین گفتند و به اعتقاد من تبیین گفتمان رهبری همین حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس است تا مشتی بر دهان اسرائیل باشد .

 

مقاومت، آزادی را به دنبال دارد

سید علی موسوی 12 سال دارد و به همراه دوستان مسجدی خود در راهپیمایی شرکت کرده است، او می گوید: در راهپیمایی روز قدس شرکت کردم تا کودکان فلسطینی بدانند تنها نیستند و ما همه در کنار مردم فلسطین هستیم حتی اگر رهبر عزیزم اذن جهاد بدهد تا پای جان از مظلوم دفاع خواهیم کرد.

این نوجوان ادامه می دهد: به مردم فلسطین می گویم و این پیام را دارم که مقاومت کنند تا کشورشان آزاد شود.

انتهای پیام

کد خبر 1170975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha