اجرای طرح دادرس در مدارس استان کردستان

قنبری گفت: دهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با مشارکت آموزش و پرورش تاکنون در ۱۴۹ مدرسه استان برگزار شد.

بابک قنبری معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد:  طرح ملی دادرس از ۲۰ دی ماه سال گذشته آغاز شده که در سطح استان ۱۴۹ مدرسه تحت پوشش این طرح بوده و بیش از سه هزار و چهار صد دانش آموز دختر و پسر از آموزش های طرح دادرس بهره مند شدند.

 

 

قنبری اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح، بالا بردن سطح آمادگی دانش‌آموزان در برابر حوادث و ارتقاء مهارت‌های دگر امدادی، خود امدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه کردن این فرهنگ بین دانش‌آموزان بوده که طرح ملی دادرس در مدارس دخترانه و پسرانه استان کردستان در مقطع متوسطه اول (پایه هشتم) با حضور مربیان جمعیت هلال احمر و با توجه به شرایط کرونایی به دو شیوه در بستر فضای مجازی و حضوری برگزار شد.

 

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان، استفاده از ظرفیت بالای آموزش و پرورش برای ترویج و فرهنگ‌سازی خود امدادی و سازماندهی تیم‌های بحران را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: همانطور که دانش‌آموزان در حال کسب آموزش‌های امدادی هستند در کنار آن‌ها مربیان، معلمان و مدیران مدارس نیز لازم است این آموزش‌ها را طی کنند، چرا که آموزش‌های امداد و نجات برای ما که در زمره کشورهای بلاخیز جهان هستیم مهم و ضروری است.

 

 

قنبری خاطر نشان کرد: در این طرح مباحثی اعم از پناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی، آتل بندی و موارد مهم دیگر ارائه می‌شود که حاصل اجرای طرح دادرس، همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان خواهد بود.

 

 

وی افزود: دادرس، از جمله طرح‌های ملی ارزشمند سازمان جوانان هلال احمر است که شروع آن قریب به ده سال پیش با وقوع حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد بر می‌شود و خوشبختانه تاکنون این طرح بازخورد‌های بسیار خوبی داشته به نحوی که در پایان این طرح، دانش‌آموزان با خانواده‌های خود برای گذراندن دوره‌های پیشرفته‌تر امداد و نجات به جمعیت هلال احمر مراجعه می‌کنند.

کد خبر 1171074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha