تغییر وضع موجود به نفع مردم باید ملموس و محسوس‌تر باشد/ مردم باید از ظرفیت منطقه آزاد اروند منتفع شوند

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه تغییر وضع موجود به نفع مردم باید ملموس و محسوس‌تر باشد گفت: مردم به دولت انقلابی دل خوش کرده‌اند، لذا نباید در دولت انقلابی مدیران به‌گونه‌ای عمل کنند که تغییرات محسوس نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌ فرد» شب گذشته در آئین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی مهاجر یادبود شهدای قرآنی منا که در محل سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد اظهار کرد: در دوره‌ای که در شهرستان خرمشهر بودیم، آقایان میلیاردها تومان را صرف احداث ساختمان فعلی سازمان منطقه آزاد اروند کردند در حالی‌که اولویت با تکمیل بیمارستان تخصصی قلب خرمشهر به‌عنوان مرکز توریسم درمانی مستقر در منطقه بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند را انسان سلیم‌ النفسی می‌دانم افزود: اولویت مردم احداث این ساختمان نبود و انتظار می‌رفت که وضعیت آن به نفع مردم منطقه تعیین تکلیف شود.

 

وی با بیان اینکه خودروهای خارجی شایسته مدیران دولت انقلابی نیست اضافه کرد: باید مدیران منطقه آزاد اروند باید خودروهای خارجی را به خودروهای ایرانی تبدیل کنند؛ رئیس‌جمهور امروز از خودروهای ایرانی استفاده می‌کند، معنا ندارد که به بهانه‌های واهی خودروهای خارجی حفظ و استفاده شود.

 

امام جمعه اهواز تصریح کرد: مناطق مختلفی در آبادان و خرمشهر نیازمند توجه جدی هستند، درآمدهای منطقه باید به‌نفع مردم مدیریت شود. 

 

وی با بیان اینکه مردم به دولت انقلابی دل خوش کرده‌اند ادامه داد: نباید در دولت انقلابی مدیران به‌ روش‌های اصطلاحا لاک‌ پشتی، به‌گونه‌ای که تغییرات محسوس نباشد عمل کنند.

 

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به‌ اینکه توسعه منطقه آزاد اروند در جهت کمک به شرایط ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر بود خاطرنشان کرد: مردم باید آثار استقرار منطقه آزاد اروند را ببینند، آثار دروازه‌هایی که میلیاردها تومان در آن هزینه شد باید ملموس باشد همچنان که امروز این دروازه‌ها رها هستند.

 

وی همچنین به بنادر هندیجان و گناوه به‌ عنوان نمونه مناطق پر رونق و بهره‌مند از ظرفیت کالای همراه مسافر اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد اروند از مزایای بیشتری در حوزه کالای همراه مسافر برخوردار است و باید مردم آبادان و خرمشهر از این ظرفیت منتفع شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز کرد: در موضوع استفاده از ظرفیت بازار عراق، برخی موضوع فعال‌سازی بازارهای مرزی‌ را مطرح کردند، بنده مخالفت کردم؛ مردم جنوب عراق همچون مردم ما مسلمان و شیعه هستند باید بیایند در بازارها و کسب‌وکار اصناف ما رونق بگیرد.

 

وی یاد آور شد: در بازه آزادسازی ورود اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند فرصت‌های بسیاری فراهم آمد و صنوف مختلف از مرز بین‌المللی شلمچه تا مرکز شهرهای آبادان و خرمشهر درگیر فعالیت بودند به نحوی که بر معیشت مردم تاثیر محسوسی داشت، البته تبلیغات سوء همواره وجود داشته و باید تبعات را مدیریت کرد اما این‌ها نافی ضرورت استفاده از این فرصت به نفع معیشت مردم نیست.

 

کد خبر 1171192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha