مساجد نقش مهمی در احیای جهاد سازندگی در مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهری دارند

سعادت با بیان اینکه مسجد در توانمندسازی مردم نقش مهمی دارد، گفت: مساجد با دارا بودن نیروهای جوان، متدین و انقلابی نقش بسیار مهمی در احیای جهاد سازندگی در مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهرها دارند.

«وحید سعادت» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از اموری که باید توسط مردم صورت گیرد به مرور زمان و با یک خطای راهبردی توسط دولت انجام می شود، اظهار کرد: احیای جهاد سازندگی در گام دوم انقلاب در راستای فعال تر کردن مردم صورت می گیرد.

 

معاون سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری افزود: امامان جماعات محلات می توانند به احیای جهاد سازندگی از طریق به میدان آوردن مردم نقش مهمی ایفا کنند. در واقع نقش مساجد با دارا بودن نیروهای انقلابی، متدین و جوان در احیای جهاد سازندگی در مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهرها بسیار مهم است.

 

وی اضافه کرد: مساجد با تشکیل حلقه های میانی همچون گروه های جهادی و خیریه ها به نوعی کار جهاد سازندگی را انجام می دهند. هدف ما این است که این همه گروه های مختلف مسجدی و هیئتی هم افزا و همراه شوند.

 

سعادت ادامه داد: مساجد به عنوان کانون های ارزش آفرین، هدایتگر و امیدبخش می توانند در هم افزا و هم راستا کردن تمام نیروها در مسیر جهاد سازندگی موثر باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه گروه های داوطلب مردم پایه که عمدتا در مساجد و هیئت های مذهبی در حال فعالیت هستند باید هم‌افزا شوند و ما این کار را در جهاد سازندگی انجام می دهیم، اظهار کرد: از سوی دیگر نهادها و دستگاه های حمایت کننده از این گروه ها نیز زیاد هستند. ما باید با محوریت مساجد همه این امور را هم افزا و همراه کنیم.

 

معاون سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری گفت: گروه های بزرگ خدمت کننده به مردم باید در یک اتاق وضعیت که ما در حال طراحی آن هستیم، مجتمع شوند.

 

وی افزود: مسجد در زمینه توانمندسازی مردم نیز نقش مهمی دارد، به این صورت مسجد در دو گام اعزام و سازماندهی و هم در نقطه توانمندسازی موثر است.

 

سعادت در پایان خاطرنشان کرد: کاری که ما در جهاد سازندگی می کنیم، این است که همه گروه های جهادی و خیریه ای را سازماندهی می کنیم و مورد حمایت قرار می دهیم و فعالیت های آنها را با یکدیگر هم افزا و همراه می کنیم.

 

کد خبر 1171199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha