نرخ ۵ درصدی بیکاری در آران و بیدگل/ عمده مشکل اشتغال، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل گفت: ۱۵ درصد از کارگران صنایع شهرستان آران و بیدگل از اتباع و نیروهای غیربومی هستند

مهندس حسن اربابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تبریک هفته بزرگداشت کار و کارگر گفت: ۱۵ درصد از کارگران صنایع شهرستان آران و بیدگل از اتباع و نیروهای غیربومی هستند.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل افزود: با توجه به شرایط منطقه و تغییر دولت افغانستان، حضور اتباع بعد از تشکیل دولت طالبان شدت گرفته و بیکاری بیشتری برای کارگران ایرانی ایجاد کرده است.

 

اربابی با اشاره به نرخ پایین و ۵ درصدی بیکاری در شهرستان آران و بیدگل گفت: صنعت عمده شهرستان آران و بیدگل صنعتی است که به کارگر متخصص و ماهر نیاز ندارد به همین دلیل عمده مشکل اشتغال ما فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل افزود: در شهرستان آران و بیدگل تنوع شغلی و صنعتی و شغل متناسب با تحصیلات دانشگاهی و شغل متناسب با بانوان نداریم که این سبب مهاجرت تحصیل کرده ها به شهرهای بزرگ تر می شود.

 

وی افزود: تک محصولی بودن ممکن است ضربه سنگینی به اقتصاد منطقه وارد کند، لذا ذهنیت ها باید به سمت سرمایه گذاری های علمی و توسعه ای پیش رود.

 

شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۲۴ هزار نفر جمعیت کارگری در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

کد خبر 1171203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha