۸ درصد جامعه شورای اسلامی شهرها را بانوان تشکیل می‌دهند

اسدی گفت: در حال حاضر ۱۸۱ نفر عضو شورای شهر در استان هستند که هشت درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، جمشید اسدی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان بعدازظهر شنبه دهم اردیبهشت ماه در نشست استاندار با اعضای شورای شهرهای استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳ شورای شهر با عضویت ۱۸۱ نفر در سطح استان عالیت دارند که ۲۷ درصد شوراها داری سابقه عضویت در شوراهای قبلی و ۷۳ درصد جدید هستند.

 

 

وی با اشاره به اینکه هشت درصد جمعیت شورای شهرهای استان را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: ۸۹ درصد از اعضای شوراها دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند.

 

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای شورای شهرهای استان بیان کرد: تاکنون سه دوره آموزشی در خصوص آشنایی با قانون و مقررات و استقرار شوراها و آشنایی با سامانه و پایش مالی برای شوراها برگزار شده است.

 

 

اسدی اعلام کرد: در این سه دوره‌ها به میزان 3 هزار نفرساعت، 181 نفر از اعضای شورای شهرهای استان آموزش دیده‌اند.

 


 
وی خاطر نشان کرد: تاکنون برای 32 شهردار معرفی شده از سوی شوراها هم حکم صادر شده و فقط یک شهرداری هنوز تعیین تکلیف نشده است.

 

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان تصریح کرد: مجموع اعتبارات واریزی که از سوی دولت در سال‌های اخیر برای شوراها انجام شده 120 میلیار تومان است.

 

 

اسدی عنوان کرد: این میزان در سال 99 با 45 درصد رشد به 175 میلیارد تومان افزایش یافته و در سال گذشته نیز با 75 درصد رشد به 306 میلیارد تومان رسیده که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

 

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان بیان کرد: بودجه سال 1400 شهرداری‌های استان حدود یک هزار و 136 میلیارد تومان بود که تا پایان اردیبهشت با لحاظ تفریق بودجه، انتظار می‌رود عملکرد بیش از 90 درصدی داشته باشند که در این صورت سرانه هر یک از شهروندان کردستانی 950 هزار تومان می‌شود.

 

 

اسدی تصریح کرد: با پیش بینی‌ها و رهنمودهای صورت گرفته در سال جاری، بودجه مصوب شهرداری‌های استان دو هزار و 17 میلیارد تومان است که با این رقم سرانه هر شهروند کردستانی به یک میلیون و 800 هزار تومان می‌رسد.

کد خبر 1171338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha