عملیات‌های اخیر ثابت کرد که دشمن صهیونیستی چقدر سست و ضعیف است

یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه تاکید کرد: به تمامی محافظان و نگهبانان مسجد الاقصی و ساکنان قدس و کرانه باختری سلام و درود می‌فرستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سنوار در سخنانی در جمع نخبگان و اصحاب رسانه در غزه تاکید کرد: عملیات‌های مقاومتی اخیر در سرزمین‌های اشغالی 1948 ثابت کرد که دشمن صهیونیستی ضعیف‌تر از لانه عنکبوت است.

 

وی افزود: دشمن صهیونیستی پس از عملیات‌های اخیر دچار سردرگمی و ناتوانی شده است.

 

یحیی سنوار خاطر نشان کرد: خداوند نگه دار امتی باشد که روز گذشته تمامی اختلافات را کنار گذاشت و همزمان با روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمده و حمایت خود را از قدس اعلام کرد.

 

وی گفت: خداوند جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و تمامی مسئولان این کشور که لحظه‌ای از حمایت از قدس دریغ نکردند، را حفظ کند.

 

سنوار با اشاره به اینکه رهبران مقاومت سال گذشته برای دفاع از مسجد الاقصی وارد نبرد شمشیر قدس شدند، تصریح کرد: نتیجه نبرد شمشیر قدس بسیار فراتر از آن چیزی بود که ما برآورد کرده بودیم و به برکت مسجد مبارک الاقصی، بازتاب این عملیات روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

 

این رهبر حماس عنوان کرد: ما همیشه به تمامی فلسطینیان، عرب‌ها و مسلمانان امید داشتیم اما هرگز فکرش را نمی‌کردیم که به برکت مسجد الاقصی مقاومت ملت فلسطین به این سطح برسد.

 

یحیی سنوار اظهار داشت: طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی برای ضربه زدن به مقاومت در غزه نقش بر آب شد.

وی گفت: قدس موجب رسوایی همه عادی‌کنندگان روابط با دشمن صهیونیستی و تمامی همپیمانان با این رژیم خواهد شد.

سنوار تصریح کرد: شمشیر قدس که رمضان گذشته بر کشیده شد، تا آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان در غلاف نخواهد رفت.

 

یحیی سنوار افزود: دشمن صهیونیستی به عنوان اولین گام در جهت تخریب مسجد الاقصی و ساخت معبد کذایی، درصدد تقسیم زمانی و مکانی این مسجد است.

 

وی گفت که در صورت ادامه تجاوزات علیه مسجد الاقصی، ملت فلسطین و امت اسلامی باید برای نبردی بزرگ آماده شوند.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه خاطر نشان کرد که تمامی حقایق نشان می‌دهد که دشمن صهیونیستی به طور تدریجی در راستای تغییر وضعیت تاریخی حاکم بر مسجد الاقصی از طریق تعرضات تدریجی و روزانه شهرک‌نشینان به این مکان مقدس گام برمی‌دارد.

وی افزود: مسجد الاقصی در خطر است و اگر محافظان و اعتکاف کنندگان و نبرد شمشیر قدس نبود، قطعا اشغالگران در داخل قبله نخست مسلمانان قربانی می‌کردند.

 

سنوار تاکید کرد: هرگونه تعرض به قدس و مسجد الاقصی به معنی آغاز جنگی منطقه‌ای خواهد بود. ما برای دفاع از مقدساتمان از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کنیم.

 

وی تصریح کرد که هرگز اجازه نمی‌دهیم همانند مسجد ابراهیمی، طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی اجرا شود.

 

سنوار با اشاره به اینکه جهانیان چشمان خود را بر تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌الملل در اراضی اشغالی بستند، تصریح کرد: اگر رهبران جهان واقعا ادعای حقوق بشر و حمایت از قوانین بین‌الملل را دارند، باید دشمن صهیونیستی را وادار به پایبندی به این قوانین نمایند.

 

این رهبر حماس افزود: ما فلسطینیان و عرب‌ها و مسلمانان در محور قدس، برای دفاع از مسجد الاقصی در آمادگی کامل قرار داریم.

 

یحیی سنوار از گروه‌های مقاومت در غزه خواست کاملا آماده باشند، چرا که با پایان ماه مبارک رمضان نبرد با دشمن پایان نمی‌یابد، بلکه این تازه آغاز راه است.

 

وی گفت: دشمن صهیونیستی درصدد تعرض به مسجد الاقصی در روز به اصطلاح استقلال یا روز قدس است و ما باید برای این آمادگی کامل داشته باشیم.

 

سنوار تاکید کرد: در آغاز جنگ بعدی، به طور همزمان 1111 موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک می‌کنیم و این عدد به تاریخ شهادت یاسر عرفات رهبر فقید فلسطین اشاره دارد و این حمله موشکی را عملیات "رهبر ابوعمار" نامگذاری می‌کنیم.

 

سنوار از مفقی عمان و شیخ الازهر به خاطر مواضعشان تقدیر کرد.

 

سنوار افزود: غزه و گروه‌های مقاومت ضامن حقیقی دفاع از حقوق ملت فلسطین و مقدسات آن خواهند بود.

 

وی گفت: هر خطری متوجه قدس، کرانه باختری یا سرزمین‌های اشغالی 1948 باشد، لحظه‌ای از دفاع از آن‌ها دریغ نخواهیم کرد.

 

یحیی سنوار اظهار داشت: به دنبال توسعه مقاومت و خیزش مردمی فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی 48، کرانه باختری و قدس هستیم.

 

وی با بیان اینکه ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948 از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، تصریح کرد که کرانه باختری میدان نبرد حقیقی ما با دشمن صهیونیستی است.

 

سنوار تاکید کرد: در آینده نزدیک با هماهنگی محور قدس، خط دریایی نوار غزه را برای شکستن محاصره غزه به طور کامل راه اندازی می‌کنیم و مشورت‌ها و رایزنی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه گفت: تصمیم نهایی خود را برای آزادسازی تمامی اسرای فلسطینی و عرب از زندان‌های رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده‌ایم.

 

یحیی سنوار افزود: برای دفاع از اسرای فلسطینی، هیچ خطوط قرمزی پیش روی خود نمی‌بینیم.

 

وی همچنین تصریح کرد که دولت رژیم صهیونیستی به اسرائیلی‌ها دروغ می‌گوید و گمان می‌کند مسئله اسرا را می‌توان به فراموشی سپرد.

کد خبر 1171383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha