پیش بینی بارش های رگباری در خراسان جنوبی

لطفی گفت: با توجه به شدت بارش های رگباری امروز و فردا دوشنبه (۱۲ اردیبهشت)، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیرها در نقاط مرکز و نیمه شمالی استان می تواند سبب ایجاد خسارت شود.

«سمیه لطفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی، اظهار کرد: با توجه به الگوی نقشه ها، داده ها و تصاویر هواشناسی خراسان جنوبی با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان؛ وزش باد شدید و خیلی شدید، گرد و خاک، کاهش دید افقی و افزایش متناوب ابر پیش بینی می شود.

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا روز سه شنبه (13 اردیبهشت) رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد بارش؛ تگرگ و خطر برخورد صاعقه و برق گرفتگی قابل پیش بینی است، گفت: با توجه به شدت بارش های رگباری امروز تا فردا دوشنبه (12 اردیبهشت) وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیرها در نقاط مرکز و نیمه شمالی استان می تواند سبب ایجاد خسارت شود.

 

وی گفت: این دو پدیده را در حاجی آباد زیرکوه، سرایان، قاین، فردوس، بشرویه، طبس، خوسف و نواحی شمالی استان با شدت بیشتری شاهد خواهیم بود.

 

لطفی اختلال در رفت و آمد جاده ای، برق گرفتگی، وقوع رواناب، احتمال خسارت به باغات و مزارع کشاورزی و شکسته شدن درختان را پیش بینی کرد و گفت: توصیه می شود مردم از سفرهای غیرضروری و صعود به ارتفاعات و اسکان در مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

کد خبر 1171397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha