آمادگی ۸۲۵  پایگاه  جهت جمع آوری  زکات فطره در  استان همدان

شیخی زاده ، از استقرار ۸۲۵ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در استان همدان خبر داد و گفت: پرداخت زکات فطره در فقرزدایی جامعه دینی در این شرایط حساس اقتصادی دوران ویروس کرونا بسیار مؤثر است.

«محمدرسول شیخی‌زاده»  در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  کمیته امداد با ایجاد ۸۲۵ پایگاه در مکان‌های اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری فطریه است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان همدان  افزود: شهروندان می‌توانند با سهولت، کد #۵*۰۸۱*۸۸۷۷* را با تلفن‌های همراه خود شماره‌گیری کرده و فطریه خود را پرداخت کنند.

 

وی اضافه کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۱۴۵۶ ویژه پرداخت فطریه عام نیز برای پرداخت غیرحضوری فطریه در نظر گرفته شده تا مردم به راحتی بتوانند فطریه خود را پرداخت کنند.

 

شیخی‌زاده با بیان اینکه نماز عید فطر در نقاط مشخص شده از سوی ستاد برگزاری نماز عید فطر اقامه خواهد شد افزود: در این مکان‌ها صندوق‌های جمع‌آوری فطریه با آرم و نشان «شورای زکات استان» مستقر خواهد بود و در تمام این پایگاه‌ها دستگاه کارتخوان نیز برای دریافت فطریه در اختیار نمازگزاران قرار داده خواهد شد.

 

وی با تشریح حساسیت این نهاد به رعایت اصول و موازین شرعی دریافت و هزینه فطریه ادامه داد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان همدان یادآور شد: میزان زکات فطره برای هر نفر بر اساس سه کیلوگرم از قوت غالب و نظر مراجع تقلید از مبلغ ۴۰ هزار تومان تا ۲۲۵ هزار تومان تعیین شده است.

 

وی تأکید کرد: بر اساس مصوبات شورای زکات استان مقرر شد جمع‌آوری زکات فطره توسط صندوق‌هایی که به‌ صورت متفرقه و خارج از چارچوب شورای زکات استان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کنند، توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند.

 

شیخی‌زاده عنوان کرد: انتشار هرگونه شماره‌ حساب بانکی غیر از شماره‌ حساب شورای زکات در فضای مجازی ممنوع بوده و همانند سال‌های قبل، توسط مراجع قضایی با متخلفین برخورد خواهد شد هر چند مراکز خیریه نیز با هماهنگی دبیرخانه شورای زکات نسبت به دریافت فطریه مجاز خواهند بود.

 

کد خبر 1171419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha