بیش از سه هزار زندانی غیرعمد در کشور گرفتار بند هستند/اصلاح قانون در کاهش جمعیت زندانیان

جولایی گفت: بیش از سه هزار زندانی غیرعمد در کشور گرفتار بند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید «اسدالله جولایی« شامگاه روز شنبه(۱۰ اردیبهشت) در سفر به اصفهان و حضور در جمع خیرین و ویژه برنامه یک شهر ضیافت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهارداشت: در

حال حاضر بیش از سه هزار نفر به دلیل بدهی مالی، چک، دیه و حوادث کارگری در زندان های کشور گرفتار بند هستند.

 

رئیس هیات امنا ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و زندانیان نیازمند کشور افزود: برای آزادی این افراد نیاز به مشارکت و همکاری خیرین و گذشت شاکیان است تا مشکل آنان رفع و به آغوش خانواده بازگردند.

وی اضافه کرد: استان های ایلام و خراسان جنوبی زندانی ناشی از محکومیت مالی ندارند و استان های اصفهان و آذربایجان غربی پیشتاز در آزادی زندانیان بوده اند.

 

جولایی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان استان اصفهان با مشارکت خیرین 250 زندانی غیرعمد را آزاد کرده که رتبه نخست را در کشور دارد.

 

اصلاح قانون در کاهش جمعیت زندانیان

 

وی با بیان اینکه 40 نفر به دلیل جرائم راهنمایی و رانندگی مثل بدهی دیه ناشی از عدم بیمه و گواهینامه در زندان هستند، تصریح کرد: اگر قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی اجرا نشده بود در حال حاضر 400 هزار نفر در زندان ها به همین دلیل بودند.

 

جولایی خاطرنشان کرد: اصلاح و اجرای این قانون سبب کاهش جمعیت زندان ها و مانع از گرفتاری مردم شده است.

وی در این نشست 2 میلیارد ریال به آزادی زندانیان استان اصفهان کمک کرد و گفت: کمک خیرین در این امر موثر بوده و موجب کاهش مشکلات خانواده های زندانیان و آسیب های اجتماعی می شود.

کد خبر 1171475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha