امنیت شغلی و تأمین معیشت، مشکلات اساسی کارگران است

رضایی کوچی امنیت شغلی و تأمین معیشت را از مشکلات اساسی کارگران دانست و گفت: قراردادهای موقت و بی‌توجهی به قانون کار در هنگام عقد قرارداد، قراردادهای سفید امضاء و غیره از جمله مصادیق ناامنی شغلی در جامعه کارگری است.

«محمدرضا رضایی کوچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با گرامی داشت روز «کارگر» گفت: روز جهانی «کارگر»، روز تجلیل از خدمات ارزنده زنان و مردانی است که به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر شکوفایی اقتصادی، توسعه، بالندگی و خوداتکایی جامعه و اقتدار کشور هستند.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امنیت شغلی و تأمین معیشت، مشکلات اساسی کارگران را تشکیل می ‌دهد، افزود: قراردادهای موقت و بی‌توجهی به قانون کار در هنگام عقد قرراداد، قراردادهای سفید امضاء و غیره از جمله مصادیق ناامنی شغلی در جامعه کارگری است، که نیاز است تمهیدات موثری در راستای حمایت از این قشر زحمت‌کش و مفید جامعه اندیشیده شود.

 

وی همچنین با گرمی داشت روز «معلم» نیز گفت: اولین معلم آفرینش، پروردگار علیم است که به آدمی بیش و پیش از هرچیز، دلدادگی و مهربانی آموخت. بنابراین تعلیم و تربیت هدیه و ارمغانی از جانب خداوند متعال است و انبیای الهی بزرگ معلمان و مربیان بشریتند، به همین خاطر است که شغل معلمی از جایگاهی رفیع برخوردار بوده و مورد احترام و اکرام همگانند.

 

رضایی کوچی با اشاره به اینکه هرچیزی که در کشور قرار است درو شود، بذر آن باید در مدرسه‌ها کاشته شود و وقتی که اوضاع مدارس مساعد نباشد، احوال جامعه نیز مساعد نیست، عنوان کرد: حقوق ناکافی و چندشغله بودن معلمان، مخصوصا وضعیت نابسامان معلمان حق‌التدریسی و نیروهای آزاد به لحاظ درآمد و امنیت شغلی، مباحث مربوط به رتبه‌بندی و همینطور مشکلاتی که معلمان بازنشسته با آن روبرو هستند، از جمله مواردی است که لازم است مورد توجه قرار گرفته و راه حل‌های اجرایی برای آنها ارائه شود.

 

وی در پایان اظهار کرد: بی شک هر تلاشی که در راه اعتلای تعلیم و تربیت کشور صورت گیرد نقش سازنده‌ای در شکل‌گیری شخصیت و آینده فرزندان این سرزمین خواهد داشت و یکی از ابزارهای مهم توسعه آینده هر کشوری، تربیت و آموزش صحیح جوانان آن است، لذا معلمی بیشتر از آنکه یک شغل باشد سلوک انسانی است و ما تا همیشه‌ تاریخ مدیون زحمات بی‌دریغ معلمانمان هستیم.

کد خبر 1171503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha