برگزاری جشن عید سعید فطر در آرامگاه سعدی

مشفقیان گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز جشن بزرگ عید فطر را در آرامگاه سعدی و با موسیقی سنتی، اجرای برنامه های شاد و مسابقه برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی مشفقیان» با تبریک عید سعید فطر گفت: در روایات از رسول خدا وارد شده که مومن و روزه ‌دار هنگام افطار روزانه می ‌بیند خدا سلامتی و توفیق داده تا روزه امروزش را تکمیل کند و خوشحالی روز عیدش را نیز دارد که می ‌بیند خداوند منت بر وی گذاشت و سلامتی به او داد تا یک ماه روزه بگیرد و بنده مطیع پروردگار باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: عید فطر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان جهان است و در روایات عید فطر روز غلبه بر خواهش های نفس، روز  بخشش و جایزه‌ های خدا و روز جشن و شادمانی معرفی شده است.

وی با استناد به سخن امام رضا (ع) پیرامون عید فطر گفت: عید سعید فطر از آن جهت عید قرار داده شده است که مسلمانان اجتماعی داشته باشند که در آن روز برای خدا بیرون آیند و گرد هم جمع شوند و به شکل جمعی پروردگار  را به خاطر نعمت‌هایی که به آنان داده است، بستایند، بنابرین روز عید، روز تجمع، روز خوردن روزه، روز زکات، شوق و روز نیایش است.

مشفقیان اعلام کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در راستای نکوداشت این روز بزرگ و ایجاد نشاط جمعی در جمع مومنین و شهروندان سومین حرم اهل بیت (ع)، روز یکشنبه 11 اردیبهشت جشن بزرگ عید فطر را با حضور «علیرضا قربانی» به عنوان خواننده در محل آرامگاه سعدی برگزار می کند و با موسیقی سنتی، اجرای برنامه های شاد و مسابقه، به استقبال عید سعید فطر می رود.

کد خبر 1171509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha