برگزاری نخستین فیلمواره خلیج‌فارس در خوزستان

جمشیدی از برگزاری نخستین فیلمواره خلیج‌فارس در خوزستان خبر داد و گفت: این فیلمواره به مدت سه روز همزمان در چهار استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان توسط دفاتر انجمن های سینمای جوان در این استان‌ها برگزار می‌شود.

«مرتضی جمشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به برگزاری نخستین «فیلمواره خلیج‌فارس» به‌ مناسبت روز ملی خلیج‌فارس اظهار کرد: این جشنواره از (شنبه ۱۰ اردیبهشت) آغاز شده به‌مدت سه روز برگار می‌شود.

 

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: این فیلمواره همزمان در چهار استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان توسط دفاتر انجمن های سینمای جوان در این استان‌ها، برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برنامه های مجازی چهار استان اضافه کرد: نمایش فیلم‌هایی با موضوع خلیج‌فارس و میراث فرهنگی استان‌ها در وبسایت میدیو به نشانی www midio.ir، نمایش ۲۲ عکس از چهار استان به صورت مجازی تا سه روز در وبسایت میدیو به صورت رایگان و برگزاری نشست‌های مجازی از دیگر برنامه‌های این فیلمواره است که مدیریت برگزاری آن با انجمن سینمای جوانان اهواز است که طی روزهای (۱۱و ۱۲ اردیبهشت) با حضور ۱۴ فیلمساز و عکاس برگزار می‌شود.

 

جمشیدی برنامه‌های حضوری این فیلمواره را در سه شهر اهواز، آبادان و دزفول اعلام کرد و ادامه داد: افتتاحیه حضوری فیلمواره شب گذشته در آبادان به همراه نمایش فیلم، نمایش چهار باکس فیلم‌های کوتاه به مناسبت خلیج فارس ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت در اهواز، افتتاح نمایشگاه عکس گروهی با حضور عکاسان از چهار استان ۱۶ اردیبهشت در اهواز و نمایش فیلم و نشست‌های آسیب‌شناسی و نقد و بررسی آثار در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت در دزفول از برنامه‌های حضوری این فیلمواره در استان خوزستان است.

 

وی تصریح کرد: افتتاحیه مجازی فیلمواره خلیج‌فارس شب گذشته ساعت 21 برگزار شد و تمامی نشست‌های تخصصی به مدیریت دفتر انجمن سینمای جوان اهواز از طریق صفحه اینستاگرام به نشانی iycskhuz برگزار می‌شود.

 

جدول نمایش فیلم‌ها:

در روز اول فیلمواره (شنبه ١٠ اردیبهشت) فیلم‌های مستند «مات» به کارگردانی نسیم سهیلی از زاهدان، «بهمنشیر» به کارگردانی علی شهابی از آبادان و «عروس ایران» از محسن خندستان و فیلم‌های تجربی «ترجمه افول» به کارگردانی محمدجواد عبدالله زاده از بوشهر و داستانی «سکار» به کارگردانی داریوش غریب زاده از بوشهر در ساعت ١٦ نمایش داده شدند.

 

همچنین فیلم‌های داستانی «زیستن» به کارگردانی پیام شادنیا از بوشهر، «گوش ماهی» به کارگردانی علی کارگر از بوشهر، «دست خط» به کارگردانی محمود شاکری از هرمزگان، «همسفر خاموش» به کارگردانی الهام حسین زاده از اهواز و «دفینه» به کارگردانی احمد حیاطی از اهواز و فیلم‌های مستند «بوم» به کارگردانی بهزاد وزیری از آبادان و «هورموز» به کارگردانی محمود شاکری از هرمزگان در ساعت ١٨ در محل دفتر انجمن سینما جوان اهواز اکران شدند.

 

در روز دوم فیلمواره (یکشنبه ١١ اردیبهشت)، فیلم‌های مستند «رنگ آب» به کارگردانی عماد سلمانیان از آبادان، «جل» به کارگردانی مسعود میرزایی و اصغر بشارتی از هرمزگان، «دله» به کارگردانی محمدرضا فرطوسی از اهواز، «توتن سوار» به کارگردانی محسن شیرزایی از زاهدان و «وقتی همه رفتند» به کارگردانی محمدباقر حنطوش زاده از دزفول و فیلم‌های داستانی «بومرنگ» به کارگردانی داریوش غریب زاده از بوشهر و «چولان» به کارگردانی مجید عیدان از آبادان ساعت ١٦ به نمایش درمی آیند.

 

در ساعت ١٨ روز دوم نیز فیلم‌های مستند «پل سیاه» به کارگردانی ایوب مروانی‌پور از اهواز، «زلال جاری آب» به کارگردانی سید حمید موسوی از اهواز، «جاده های فراموشی» به کارگردانی سید امین سپهریان از اهواز و «پنج میلیون نفر» از سید عدنان طاهری از اهواز اکران می‌شوند.

 

گفتنی است، نخستین فیلمواره خلیج‌فارس به صورت مشترک توسط انجمن سینمای جوانان ایران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شده و در استان خوزستان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صورت گرفته است.

 

 

کد خبر 1171512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha