نماینده مرد  سردشت از توضیحات وزیر کار قانع شد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر از توضیحات وزیر تعاون درمورد عملکرد سازمان بهزیستی قانع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز  یکشنبه (۱۱اردیبهشت)مجلس شورای اسلامی سوال کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد عملکرد سازمان بهزیستی مطرح شد 

پس از توضیحات وزیر کار ،حسین پور اعلام کرد که از توضیحات وزیر قانع شده است و نیاز به رای گیری مجلس نیست.

کمال حسین‌پور در توضیح سوال خود گفت:‌ یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفان بود، همانطوری که امام راحل فرمودند انقلاب به دست مستضعفان و طبقه پایین جامعه به پیروزی رسید. سازمان بهزیستی نیز با هدف ارائه خدمات و حفظ کرامت معلولان و اقشار آسیب‌پذیر شکل گرفت. وظیفه این سازمان رسیدگی به امور کودکان بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار، تامین سلامت روان جامعه، حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده و کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده و تامین نیازهای حداقلی این اقشار از مهم‌ترین وظایف این نهاد به شمار می‌رود. اما در چند سال اخیر شاهد ضعف مفرط و سوء مدیریت در سازمان بهزیستی بوده و به نظر می‌رسد این نهاد در بروکراسی اداری دست و پا می‌زند. مردم مستضعف که جامعه هدف سازمان بهزیستی بودند بر این امید بودند که در دولت جدید از آنها حمایت شود و خون جدیدی در شریان‌های این نهاد حمایتی جریان یابد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ سازمان بهزیستی از سال ۱۳۹۸ اقدامی را به نام طرح مثبت زندگی با مشارکت بخش غیردولتی آغاز کرده تا در راستای برون سپاری خدمات اجتماعی اقدام کند اما نتایج نشان می‌دهد که با چالش‌های اساسی روبه‌رو شده است. آیا مدیران سازمان بهزیستی غیر از گرفتن حکم انتصاب برای مطالعه گزارش‌های علمی نیز وقت می‌گذارند.

وی ادامه داد: با گسترش اورژانس اجتماعی و مراکز ترک اعتیاد نیز نتوانستیم جلوی افزایش حجم این معضلات اجتماعی را بگیریم. مهم‌ترین مشکل سازمان بهزیستی به عنوان اصلی‌ترین سازمان حمایتی در کشور فقدان شناخت جامعه از آسیب‌های اجتماعی و گروه‌های آسیب‌دیده است. آیا سازمان بهزیستی توانسته در به‌زیستن افراد جامعه و کاهش آلام آنها موثر واقع شود؟ آیا مسئولان سازمان بهزیستی از افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و کودکان آسیب‌دیده خبر دارند؟ آیا تلاش بهزیستی برای حفظ کیان خانواده‌های آسیب‌دیده و حمایت از آنان کافی بوده است؟ پاسخ همه اینها خیر است. جامعه هدف سازمان بهزیستی به حال خود رها شده است.

حسین پور خاطر نشان کرد: متاسفانه بیشتر انرژی در سازمان بهزیستی ظرف جمع‌آوری و ارائه آمار می‌شود. برنامه‌های این سازمان بیشتر بر روی کمیت دلالت دارد و کیفیت را فراموش کردند. سازمان بهزیستی با ادامه این روند نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات اجتماعی جامعه و حمایت از معلولان باشد.

کد خبر 1171519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha