تربیت رزمندگان شجاع و آگاه توسط اساتید نظامی، پیروزی در دفاع مقدس را رقم زد

دریادار سیاری با اشاره به جایگاه ویژه معلم در نظامی گری گفت: تربیت رزمندگان شجاع و آگاه توسط اساتید نظامی پیروزی در دفاع مقدس را رقم زد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم گرامیداشت روز معلم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام (ره) در مورد جایگاه معلم گفت: معلم در نظامی گری جایگاه ویژه ای دارد. معلمان کسانی هستند که می خواهند آینده کشور را بسازند اما در این میان ماموریت ارتش حفظ تمامیت ارضی، استقلال و حفظ جمهوری اسلامی ایران است و چه کسی می خواهد این ماموریت عظیم را انجام دهد؟ آموزش این افراد توسط معلمان و اساتیدی است که امروز در خدمت آنها هستید و این کار آنها بسیار بزرگ و ارزشمند است.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور بزرگترین کار است و اقدامی بزرگ تر از این وجود ندارد و امروز قدردان تمامی معلمان و اساتیدی هستیم که ما را در این راه تربیت و پرورش دادند تا از عهده این ماموریت عظیم که در قانون برای ارتش نوشته شده است، برآییم و به آن افتخار کنیم.

 

وی ادامه داد: این سه کلیدواژه که از ماموریت های ارتش در قانون تعریف شده است، امروز توسط کسانی انجام می شود که توسط این اساتید تربیت شده اند.

 

وی در مورد اهمیت نیروی انسانی گفت: همه ما اهمیت نیروی انسانی در سازمان ها را می دانیم و آگاه هستیم که بزرگترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی است که موجب رشد و بالندگی و بالا رفتن سطح سازمان می شود اما نیروی انسانی باید دارای چه ویژگی هایی باشد که بتواند موجب رشد و ارتقای سطح سازمان شود.

 

وی گفت: نیروی انسانی کیفی می تواند موجب بالندگی یک سازمان شود و ویژگی های این نیروی انسانی کیفی در نهایت می توانند موجب سرافرازی و سربلندی باشد.

 

دریادار سیاری تصریح کرد: در طول دفاع مقدس و پس از آن افرادی توسط اساتیدی تربیت شدند که نیروی انسانی کیفی و اثرگذار بودند و توانستند موجب رشد و ارتقای سازمانی شوند. امروز این افراد اساتید نظامی برجسته هستند

 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره ویژگی های نیروی انسانی و نیروهای مسلح یادآور شد: رهبر انقلاب سه ویژگی را از خصوصیات نیروی انسانی کیفی در نیروهای مسلح برشمردند که عبارتند از ایمان، شجاعت و دانش که قطعا وجود ایمان، روحیه سلحشوری و شجاعت لازمه یک نیروی رزمنده است اما دانش او می تواند بسیار موجب رشد و بالندگی شود. در بحث دانش امروز جنگ های متفاوت از گذشته رخ می دهد؛ تسلیحات و مهمات با گذشته متفاوت است و هر جا علم و دانش بالا رفت، تسلیحات بهتری تولید شد و قطعا موفقیت کسب شده است.

 

وی ادامه داد: درس هایی که در مراکز نظامی گری و دانشگاه ها می آموزیم، ما را در هر زمان در شرایط مختلف تربیت می کند و امروز فرماندهان ما از این دانش برخوردار هستند و این دانش همان دانشی است که اساتید به آنها آموخته اند و امروز آنها با علم و ایمان و شجاعت به موفقیت رسیده اند.

 

وی با اشاره به عملیات بیت المقدس و طراحی این عملیات توسط اساتید برجسته نظامی خاطرنشان کرد: اگر طراحی اساتید برجسته در عملیات بیت المقدس نبود، این عملیات با این وسعت طراحی نمی شد. امروز همان تجربه به افرادی آموزش داده می شود که آینده این کشور را بر عهده دارند و در ارتش خدمت می کنند. اگر ایمان و اعتقاد معنوی و دانش نبود، ما نمی توانستیم عملیاتی به گستردگی 26 روز مداومت در عملیات و اسارت 18 هزار اسیر جنگی را با موفقیت بگذرانیم. این امر قطعا از علم و ایمان و شجاعت نیروهای انسانی نشأت گرفته است.

 

دریادار سیاری تصریح کرد: علیرغم تمام خستگی ها در روزهای این عملیات روحیه سلحشوری موجب شد تا این مسیر بزرگ با موفقیت و افتخار طی شود و ما امروز واقعا در مقابل این افتخار سر تعظیم فرود می آوریم، عملیاتی که در طراحی و گستردگی بی نظیر است.

 

دریادار سیاری اظهار کرد: امروز در برابر تمامی رزمندگان و فرماندهانی که در بین ما نیستند و یا به درجه رفیع شهادت رسیده و یا به رحمت خدا رفته اند، سر تعظیم فرود می آوریم و به روح تمام شهدا و تمامی پیشکسوتان و کسانی که برای ما سرافرازی و افتخار آفریدند، درود می فرستیم و می گوییم هر جا با ایمان، روحیه شجاعت و علم وارد شدیم و از دانش بهره بردیم، قطعا موفق بوده ایم. امیدواریم این مسیر را بیش از پیش با موفقیت طی کنیم.

کد خبر 1171575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha