آمادگی کمیته امداد امام(ره) کرمانشاه برای جمع‌آوری زکات فطره

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: پایگاه‌های کمیته امداد امام(ره) به منظور جمع‌آوری زکات نمازگزاران در مساجد، مصلی‌ها و مراکزی که نماز عید در آن برگزار می‌شود، مستقر خواهند بود.

کوروش کرمی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به جمع آوری زکات در عید فطر، گفت: پایگاه‌های ثابت و سیار شورای زکات در مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام(ره) و مساجد سراسر استان برای جمع‌آوری فطریه و کفاره و کمک به فقرا تدارک دیده شده‌اند و در روز عید سعید فطر آماده خدمت‌رسانی هستند.

 

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه افزود: فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌هزینه معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن و اشتغال هزینه می‌شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: ۱۸۱۸ پایگاه در سطح استان برای جمع آوری زکات فطره در روز عید فطر برپا می شوند که۱۳۵۸ پایگاه در سطح مساجد و شورای زکات روستاها فعال است و مابقی پایگاه در شهرها مستقر هستند.

 

 

کرمی پور تصریح کرد: جمع آوری زکات در روزعید فطر، شامل زکات فطره عام، زکات فطره سادات، کفارات عمد و کفارات غیرعمد است و این در حالی است در تمامی پایگاه های جمع آوری زکات، دستگاه کارتخوان برای پرداخت زکات وجود دارد.

 

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه  با اشاره به اینکه زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان بدست آنها خواهد رسید، اظهار کرد: میزان زکات فطریه برای هر نفر بر اساس قوت غالب و نظر مراجع محترم تقلید پیش‌بینی شده است.

 

وی  در پایان گفت: افرادی که امکان حضور در پای صندوق های زکات را ندارند می توانند از طریق شماره گیری کُد #۵*۸۸۷۷* و یا روش کارت به کارت هم قابل انجام است که در روش کارت به کارت افراد می توانند زکات فطره عام را به شماره کارت۶۰۳۷۹۹۷۹۷۹۵۰۰۵۹۴۴۵، زکات فطره سادات را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۷۱۱، کفاره عمد را به شماره کارت۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۲۵۲  و کفاره غیرعمد را به شماره کارت۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۵۹۸۷ واریز کنند.

 

 

کد خبر 1171593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha