ضرورت احداث خانه‌های عالم برای روحانیون در مناطق روستایی

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با تاکید ب گفت: اساتید حوزه‌های رسالت سنگینی بر عهده دارند و رسالت‌شان رسالت انبیای الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام«محمدجواد باقری‌ارومی» در آیین بزرگداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و تجلیل از اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) آستارا و اساتید حوزه علمیه خواهران تالش که در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد،اظهارکرد: اساتید حوزه‌های رسالت سنگینی بر عهده دارند و رسالت‌شان رسالت انبیای الهی است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه اساتید حوزه افرادی را تربیت می‌کنند که معلمان جامعه می‌شوند و به مردم دین یاد می‌دهند، افزود: ارزش و اهمیت کار اساتید حوزه‌های علمیه بسیار بالاست.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ جا به اندازه حوزه‌های علمیه به تزکیه توجه نمی‌شود، تصریح‌کرد: در سایر مراکز آموزشی نیز به تزکیه توجه می‌شود اما به اندازه حوزه‌ حوزه‌های علمیه نیست.

 

حجت‌‌الاسلام باقری‌ارومی با تاکید بر اینکه اساتید حوزه‌های علمیه باید اهمیت کار خود را بدانند و به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند، ادامه داد: حوزه‌های علمیه منشاء خدمات و برکات بسیاری برای کشور بوده و است.

 

امام جمعه بندر آستارا بر ضرورت احداث خانه‌های عالم برای روحانیون در مناطق روستایی تاکید کرد و افزود: تبلیغات اسلامی در روستاهای فاقد خانه عالم، احداث خانه‌های عالم را در اولویت قرار دهد تا روحانیون بدون داشتن دغدغه مسکن؛ به کار تبلیغی بپردازند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: تبلیغات اسلامی از ظرفیت روحانیون در مناسبت‌ها و برنامه‌ها بهره بگیرد.

 

*برگزاری نماز عید سعید فطر در مناطق مختلف آستارا

حجت‌الاسلام«محمد مهدی حبیبی» نیز در آیین یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامیداشت و با تبریک هفته معلم،اظهارکرد: تبلیغات اسلامی در مناسبت‌های مختلف روحانیون را به مساجد شهری و روستایی اعزام می‌کند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از روحانیون خواست در سامانه شمع ثبت‌نام و گواهی تبلیغ دریافت کنند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر از برگزاری نماز عید در چند نقطه از شهرستان آستارا خبر داد.

کد خبر 1171602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha