۳۱ اردیبهشت آخرین مهلت ثبت نام حوزه های علمیه خواهران/ ۴۰۰ نفر پذیرش می شوند

حسینی واعظ با اشاره به آغاز ثبت نام برای پذیرش طلبه ها از (۱۴ فروردین)، گفت: مدرسه های علمیه گلستان در دو مقطع سیکل و دیپلم دانشجو می پذیرد و علاقمندان تا پایان اردیبهشت مهلت ثبت نام دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیده نفیسه حسینی واعظ» امروز (یکشنبه 11 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تربیت متخصصین دینی، حوزه های علمیه یک امر ضروری است و حوزه های علمیه خواهران باید به این سمت و سو بروند که نقش مرجعیت را در بحث زنان و خانواده بخواهند اجرا کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان افزود: بانوان با تحصیلات عالیه در حوزه های علمیه می توانند نقش مهمی را در زنان و خانواده ایجاد کنند و اسلام هیچ محدویتی برای تحصیل زنان و بانوان ایجاد نکرده و تا هر جایی که ظرفیت و فرصت دارند می توانند برسند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر 12 مدرسه علمیه خواهران در استان فعالیت می کنند و یک هزار و 200 طلبه مشغول تحصیل در سطح های دو، سه و چهار هستند.

 

حسینی واعظ گفت: استان گلستان از نادر استان هایی است که در سطح 4(دکترا) طلبه می پذیرد و دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی را برگزار می کند.

 

وی با اشاره به آغاز ثبت نام برای پذیرش طلبه ها از (14 فروردین)، افزود: مدرسه های علمیه استان در دو مقطع سیکل و دیپلم دانشجو می پذیرد و علاقمندان تا پایان اردیبهشت مهلت ثبت نام دارند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان اظهارداشت: ورودی های سیکل باید معدل بالای 15 و حداکثر 18 سال سن و ورودی های  دیپلم در مناطق برخوردار 14 و غیربرخوردار 12 و حداکثر 40 سال سن را داشته باشند.

 

وی افزود: برای ورودی های مقطع سیکل آزمون ورودی برگزار نمی شود و فقط مصاحبه دارند ولی ورودی های دیپلم باید (17 تیر) در آزمون شرکت کنند و پس از آن مصاحبه شوند.

 

حسینی واعظ ادامه داد: 11 مدرسه برای ورودی های دیپلم و یک مدرسه کوثر علی آباد برای سطح دو سیکل است.

 

وی ظرفیت پذیرش در حوزه های علمیه خواهران استان در سال تحصیلی 1401-1402 را 400 نفر اعلام کرد و گفت: پذیرفته شدگان بعد از طی مراحل وارد حوزه های علیمه می شوند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: تا کنون دو هزار طلبه از مدارس علمیه خواهران استان فارغ التحصیل شده اند.

 

وی در خصوص پرداخت شهریه به طلبه ها، گفت: هیچ شهریه ای به طلبه ها پرداخت نمی شود مگر اینکه موسس مدرسه منابع پایداری داشته باشند.

 

حسینی واعظ با بیان اینکه هزینه های حوزه های علمیه جزو بودجه های فرهنگی است، افزود: بودجه کل حوزه های علمیه برابر دو دانشگاه در کل کشور است و بیشتر هزینه حوزه های علمیه توسط خود موسسین تامین می شود.

 

وی در پایان از رشد 8 درصدی پذیرش طلبه در حوزه های علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: ثبت نام و پذیرش طلبه ها در این مدارس تا سال گذشته این مقدار رشد داشته است.

 

کد خبر 1171647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha