نگهداری و محبت به سالمندان وظیفه انسانی و معنوی است

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: نگهداری و محبت به سالمندان از جانب فرزندان و خانواده یک وظیفه‌ای انسانی و معنوی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان عصر یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در بازدید از خانه سالمندان استان کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: همه سالمندان پدران و مادران ما هستند،لذا باید مسئولان، خیرین و افراد نوع دوست همه با هم کمک کنند و چنین مجموعه هایی را تقویت کنند. 

 


حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: دیدن سالمندان و معلولین برای هیچ شخصی خوشایند نیست، اما باید بپذیریم که سالمندی و کهولت سن، بخشی از زندگی همه ماست و نگهداری و محبت به آنان از جانب فرزندان و خانواده یک وظیفه  انسانی و معنوی به شمار می‌رود.

 

وی با توجه به ارائه خدمات به سالمندان در مراکز نگهدای، از خانواده‌های آنان خواست تحت هیچ شرایطی، از آنها غافل نشوند زیرا که همه آنها به محبت و دیدار خانواده و فرزندان خود نیازمند هستند و هر چند وقت یک باری لازم است، تا خانواده‌هایشان آنها را جهت مراقبت کوتاه مدت، به منزل ببرند تا از لحاظ روحی و روانی تنوعی در حال و روزشان ایجاد شود.

 

 نماینده ولی فقیه در کردستان کمک و نوع دوستی مردم این استان را یکی از نمونه‌های بارز اخلاقی و انسانی دانست و گفت: مسئولان و افرادی که توانایی مالی دارند سعی کنند هر کدام به سهم خود ماهانه مبلغی را به جهت و نیت کمک و نگهداری از این سالمندان اختصاص دهند تا خدمات بهتر و باکیفیتری به آنها ارائه شود. 

 

گفتنی است، حجت‌الاسلام پورذهبی ضمن گفت‌وگوی صمیمی و رودرروی خود با تعدادی از پدران و مادران خانه سالمندان سنندج‌ و شنیدن درددل‌های آنان، عید را به این عزیزان تبریک و برایشان طلب سلامتی کرد.

کد خبر 1171750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha