بیمار مرگ مغزی برای پیوند اعضا به مشهد منتقل شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان، از انتقال بیمار مرگ مغزی به مشهد برای پیوند احتمالی به بیماران نیازمند خبر داد.

«سیده معصومه هاشمی» با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: در بیست و نهمین روز ماه مبارک رمضان، دومین مورد در سال ۱۴۰۱ و نوزدهمین مورد نامزد اهدای عضو شیروان برای انجام مقدمات فوق تخصصی و تشخیصی نهایی از نظر مرگ مغزی از بیمارستان هاشمی به بیمارستان منتصریه مشهد انتقال یافت.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش های فراوان کادر درمان، با بروز علائم مرگ مغزی، موافقت و رضایت قلبی خانواده بیمار، در ساعت ۱۳ همان روز دریافت و به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام شد.

 

هاشمی اضافه کرد: مرحوم آقایی ۴۹ ساله و از  اهالی شهرستان فاروج (روستای حاجی تقی) بود که متاسفانه چهار روز قبل، در یک حادثه ترافیکی دچار خونریزی شدید مغزی شده بود.

 

وی تصریح کرد: فروردین ماه امسال اعضای حیاتی یک مادر ۴۴ ساله، به بیماران، حیاتی دوباره بخشید و بر این اساس، اولین مورد اهدای عضو در سال ۱۴۰۱ و هجدهمین مورد اهدای عضو در شهرستان شیروان در بیمارستان منتصریه مشهد انجام شد.

 

وی بیان کرد: اعضای حیاتی بیمار مرگ مغزی این مادر فداکار ۴۴ ساله نجات بخش بیمارانی شد که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند و با رضایت خانواده‌اش حیاتی دوباره به چند نفر هدیه شد.

 

 

کد خبر 1171795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha