حذف یارانه های کشاورزی دامداران و کشاورزان را در تامین مواد اولیه دچار مشکل می کند

سیروسی گفت: هزینه‌ های تولید و تامین نهاده، موجب شده تا دامدار و کشاورز از چرخه تولید خارج شوند و حذف یارانه های کشاورزی، تامین مواد اولیه این واحدهای صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی را دچار مشکل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (دوشنبه 12 اردیبهشت) در دیدار با «جعفر قادری»، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیکی به پایانه های صادراتی، بازارهای فروش داخلی و دارا بودن شهرک بزرگ صنعتی و توسعه محیط‌ های کشت کنترل‌ شده،  تلاطم بازار فروش و ... از مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی شیراز افزود: هزینه‌ های تولید و افزایش قیمت تمام‌ شده محصولات کشاورزی مشکلاتی برای تولیدکننده ایجاد می کند و سودآوری را برای کشاورزان نیز کاهش می دهد.

وی با اعلام آمار فعالیت شهرستان شیراز در حوزه کشاورزی بیان کرد: این شهرستان با برخورداری از 103 مرغداری فعال، مقام اول را در استان دارد که بیش از یک میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه در استان را به خود اختصاص داده است و با تولید بیش از سه هزار تن گوشت قرمز و برخورداری از ۳٠۰ هزار راس دام سبک و ۵۰ هزار راس دام سنگین در شمار شهرستان های اول فارس قرار دارد اما هزینه‌ های تولید و تامین نهاده، موجب شده تا دامدار و کشاورز از چرخه تولید خارج شوند.

وی ادامه داد: ۱۰۵ واحد صنعتی و صنایع تبدیلی در شهرستان شیراز وجود دارد که ۶۵ واحد با ظرفیت تولید ۵٠٠ هزار تن و سه هزار نفر اشتغال، فعال هستند اما حذف یارانه های کشاورزی، تامین مواد اولیه این واحدهای صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی را دچار مشکل می کند.

سیروسی تاکید کرد: ۶۰ درصد سطح زیر کشت اراضی شهرستان مجهز به سیستم ‌های نوین آبیاری است و نیاز به ترمیم و تمدید دارد و امروز که کشاورزی محور استقلال و توسعه و عامل ایجاد اشتغال در کشور است باید با نظر کارشناسی و تخصصی در این حوزه اقدام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری قوانین موجود بالادستی دستگاه‌ های نظارتی و تلاش برای رفع نواقص در قوانین موجود در بخش کشاورزی با هدف رفع مشکلات هستیم.

کد خبر 1171862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha