خیرین فرهنگ خیرخواهی را نهادینه می کنند/اختصاص ۳۱۳ میلیون برای آزادی زندانیان

مرتضوی با اشاره به برنامه های گلریزان و همت خیریه ها گفت: خیرین با دست سخاوتمندانه خود فرهنگ خیرخواهی را در جامعه نهادینه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید «رضا مرتضوی« شامگاه یکشنبه(11 اردیبهشت) در ویژه برنامه یک شهر ضیافت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان،به اهمیت اقدامات خیرخواهانه اشاره کرد و اظهارداشت: چنین برنامه های علاوه بر تاثیرات سازنده در رفع نیاز جامعه، یک جریان سازی فرهنگی را نیز به همراه دارد.

 

استاندار اصفهان افزود:‌ خیرین با دست سخاوتمندانه خود فرهنگ خیرخواهی را در جامعه و خصوصا برای نسل جوان نهادینه می کنند.

 

وی با اشاره به سهم بالایی از خیریه ها در استان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم این استان در حوزه های مختلف خیرخواهانه، ایثار و شهادت و خدمت رسانی به جامعه همواره پیشتاز بوده اند.

 

به گفته مرتضوی 31 درصد از اعزام به جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس به استان اصفهان اختصاص داشته و در میزان شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز چنین آمار بالایی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: همت و اراده جمعی برای آزادی زندانی های جرائم غیرعمد ارزشمند بوده و نتایج آن متوجه جامعه خواهد شد.

 

استاندار اصفهان با اشاره به مشارکت بخش های خصوصی، صنعتی و اجتماعی و مردمی استان در جمع آوری کمک های مردمی گفت: استانداری اصفهان نیز به نیت 313 یار امام زمان(عج) 313 میلیون تومان به این امر اختصاص می دهد.

 

کمک 50 میلیارد ریالی فولاد مبارکه اصفهان به آزادی زندانیان

 

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان نیز در این نشست با اشاره به سهم مسئولیت اجتماعی این شرکت بزرگ گفت: 50 میلیارد ریالی فولاد مبارکه اصفهان به آزادی زندانیان و 2 میلیارد ریال نیز به خانواده زندانیان در قالب واریز به

حساب انجمن حمایت کمک می کند.

«محمد یاسر طیب نیا« افزود: در طی یک دهه گذشته این مجموعه صنعتی در راستای فعالیت اجتماعی خود 2 هزار زندانی غیرعمد را آزاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت های شغلی و توسعه تولید مهمترین ماموریت بخش صنعت است که در کاهش بزه و رفع نیازهای معیشتی و اجتماعی مردم و کارکنان و همچنین رشد اقتصادی کشور موثر است.

 

*توصیه خیریه ها به مردم برای کمک به آزادی زندانیان

 

مدیرعامل خیریه مشکلات در بخشی از این نشست گفت: مردم برای رفع نیازهای جامعه مثل آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پیشگان بشوند.

 

«صدرالدین مشکلاتی« با اشاره بهاینکه برخی انجام کار خیر و اختصاص دارایی خود به امور عام المنفعه را به بعد از مرگ خود وصیت می کنند، تصریح کرد: بر اساس توصیه پیامبر اسلام(ص) آنچه در دوران حیات می بخشیم ارزشمند

تر از بعد از مرگ توسط وارثه است.

 

وی با اشاره به اینکه عمل به وصیت الزامی است، خاطرنشان کرد: برخی از فرزندان و ورثه افراد پس از مرگ این کار را انجام نمی دهند.

مدیرعامل خیریه مشکلات با اشاره به‌آزادی 122 نفر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: امسال نیز بیش از 110 میلیون تومان برای آزادی زندانیان اختصاص می دهد.

کد خبر 1171863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha