استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی نقش موثری دارد

قادری گفت: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی نقش موثری در تغییر موثر الگوی کشت و ورود هلدینگ ها برای جبران خسارت ناشی از محدودیت ‌ها دارد و در عمل به تحقق شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جعفر قادری»، امروز (دوشنبه 12 اردیبهشت) از جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در دیدار با رئیس جهاد کشاورزی شیراز گفت: پر کردن خلاهای قانونی در حوزه کشاورزی در اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد و با همین هدف به تهیه طرح «اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی» اقدام شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به وضعيت آب، تحریم ها، خشکسالی و خرد شدن اراضی و تغییرات کاربری باید در پی ایجاد راه حل های جدیدی باشیم.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی نقش موثری در تغییر موثر الگوی کشت و ورود هلدینگ ها برای جبران خسارت ناشی از محدودیت ‌ها دارد و در عمل به تحقق شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) موثر است.

قادری ضمن تاکید بر لزوم حفظ امنیت غذایی و خودکفایی در حوزه کشاورزی گفت: تولیدکنندگان بزرگ باید بتوانند از سرمایه اعتباری خود برای گرفتن تسهیلات استفاده کنند و زنجیره های ارزش و تولید محصولات جدید و مورد نیاز بازار صادرات، توسعه یابد.

وی ادامه داد: به صرف سودآوری برای بهره بردار، سرمایه های طبیعی کشور را نمی توان هدر داد و کشاورزان باید با نظارت کارشناسان کشاورزی فعالیت کنند تا کشت بعضی از محصولات با نیاز آبی بالا متوقف شود و یا مورد برنامه ریزی کشت قرار بگیرد و از کشت‌های جدید و متناسب با وضعیت آبی و خاکی کشور استفاده شود.

قادری تاکید کرد: سرمایه گذاران بزرگی در استان فارس وجود دارند اما در کشورهای همسایه فعالیت می کنند، منابع مالی ما برای اجرای طرح ها محدود است اما در طرح کمیسیون جهش تولید که رتبه بندی اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت ‌ها انجام می شود و تسهیلات براساس اعتبار داده می شود، اقدام موثری در این حوزه در پیش گرفته شده است.

وی افزود: جهاد کشاورزی باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کند و شرکت های دانش ‌بنیان و پارک های علم و فناوری را نیز در کنار خود تقویت کند تا از این طریق وارد حوزه های جدید و مختلف شود.

قادری با اشاره به طرح استفاده از پساب ها به جای آب تصفیه شده برای صنعت گفت: این اقدام موجب حفظ بخش بسیار بزرگی از آب استان می شود و برای تعیین تکلیف باغ شهرها نیز با ارائه کاربری مناسب مانند گردشگری در چهارچوب قانون، صنعت گردشگری و پرورش گیاهان دارویی را می توان تقویت کرد.

 

 

کد خبر 1171870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha