روزهای انتهایی ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تجدیدنظر است

ماموستا قادری، گفت: این روزهای انتهایی ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تجدیدنظر است چون خیرات ماه مبارک رمضان ۷۰ برابر ماه‌های دیگر است.

ماموستا ملا قادر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به اینکه رمضان دارد تمام می‌شود و از ما خداحافظی می‌کند، گفت: اکنون دیگر باید طبق عادت بگوییم الوداع یا شهر رمضان الوداع. همه می‌دانیم روزۀ رمضان سخت است و به همین خاطر است خدای بزرگ در حدیث قدسی می‌فرماید: «الصَّومُ لي و أنا أجزي بِهِ» روزه برای من است و تنها من پاداش روزه را می‌دهم.

 

 

امام جمعه پاوه  با اشاره به اینکه روزه عبادت مهمی است، افزود: انسان صادقانه و مخلصانه و با دلی پاک شب‌ها بیدار می‌شود و روزها روزه می‌گیرد و تا زمان اذان و شنیدن الله‌اکبر از خوردن و آشامیدن دوری می‌کند. عبادتی با الله‌اکبر شروع و با الله‌اکبر اذان مغرب خاتمه پیدا می‌کند و خداوند را شاکریم که بااین‌همه مشکلات جهانی و مشکلات اقتصادی داخلی، الحمدلله وضع روزه گرفتن و رعایت ادب و خیرات و صدقات و کمک به افراد ندار از سال‌های قبل بهتر بود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: خداوند بزرگ در بحث رمضان می‌فرماید: اگر مسافر و مریض نبودید روزه بگیرید، قرآن کریم در بخشی از آیۀ ۱۸۵ سورۀ بقره می‌فرماید: «يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ»

 

 

ماموستا قادری، تصریح کرد: خداوند منفعت و خیر شمارا می‌خواهد و هدف پروردگار زحمت شما نیست و مژده می‌دهد اگر عبدان من صالح باشند قطعاً آن‌ها را به بهشت می‌فرستم. پس ما داریم از خداوند متعال حق‌الزحمه می‌گیریم. در ادامۀ آیه خداوند می‌فرماید: سعی کنید رمضان را تمام کنید.

 

 

امام جمعه پاوه اظهار کرد: خداوند تبارک‌وتعالی می‌فرماید: در روز عید تکبیر کنید و بگویید «الله‌اکبر الله‌اکبر ولله الحمد» خداوندا تو را شکر می‌گویم که باوجود مشکلات مالی و جسمی و روحی به من توفیق دادی روزه رمضان را بگیریم و همین‌قدر که خداوند توفیق داده روزه گرفته‌اید، پاداش پروردگار برای شما پاداش مهمی است.

 

 

کد خبر 1171872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha