تبیین سیره، منش و آثار شهید مطهری در جامعه ضروری است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: تبیین سیره، منش و آثار معلم شهید، مرتضی مطهری در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» اروز سه‌شنبه(13 اردیبهشت) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور گسترده مردم مومن و ولایتمدار شهر اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید فطر، گفت: در ماه رمضان همگان برای رسیدن به قرب الهی تلاش کردند و با دعا و نیایش و روزه داری خود را برای ادامه مسیر آماده کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: این ماه با عظمت دستاوردهای معنوی فراوانی داشته که باید مراقب باشیم با ورود به روزمرگی های زندگی آن را از دست ندهیم و همچنان در مسیر ارزش های دینی، اسلامی، معنوی و ... گام برداریم.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده و آگاهانه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بیان کرد: این حضور آگاهانه و گسترده خنثی کننده توطئه‌های شوم و همیشگی دشمنان بود.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی فکر می‌کردند راهپیمایی روز جهانی قدس که ۲ سال به دلیل شیوع کرونا برگزار نشده بود امسال نیز برگزار نشود و مردم ایران در آن شرکت نکنند، گفت: بر خلاف تلاش های گسترده دشمنان در این زمینه با حضور گسترده ملت ایران در این مراسم روبرو بودیم و دشمنان باید بدانند که ملت ایران به آرمان خود پایبند هستند و وقفه هایی که به دلایلی همچون ویروس کرونا ایجاد میشود سبب فاصله گرفتن ملت ایران از آرامان هایش نمی شود.

 

 

این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک روز معلم و همچنین گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری، گفت: تبیین زوایای مختلف شخصیت و آثار این شهید والامقام در جامعه باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه شکل گیری شخصیت نسل فردای ایران، به دست معلمان توانمند و خوش فکر است، افزود: باید اهدافی را که برای تعالی نظام و اقتدار کشور ترسیم شده با آگاهی به نسل آینده منتقل شود.

 

وی بر ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع)، تاکید کرد و اضافه کرد: این موارد مهم نسل جدید را در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان بیمه می‌کند که معلمان و مربیان باید به این مهم در کنار درس و تحصیل دانش آموزان توجه کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر نیز گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده تربیت نیروی کار متخصص و تقویت بهره‌وری این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

کد خبر 1172078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha