ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در فارس با استفاده از نقشه مهندسی فرهنگی

آیت ‌الله دژکام گفت: در استان فارس بر روی فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید کار ویژه به برسد و این فرهنگ در نقشه مهندسی فرهنگی استان رواج خواهد یافت تا فارس در این زمینه ویژه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت ‌الله «لطف ‌الله دژکام»، امروز (سه شنبه 13 اردیبهشت) در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: این عید سعید روز عید تمام آنهایی است که به طور شایسته بندگی خدا را در ماه مبارک رمضان به جا آورده اند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر شعار سال مقام معظم رهبری (مدظلعه العالی) افزود: سال «تولید، دانش ‌بنیان و اشتغال‌ آفرین» دارای عناوین مورد نیاز جامعه امروز ماست و این شعار یک شعار با تاکید بر نیاز اجتماعی است.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه برای تحقق شعار سال ضروری است و تقویت زهد و قناعت در ابعاد فردی و توجه به تولید و اشتغال در ابعاد اجتماعی در ترویج این فرهنگ نقش موثری دارد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: به گردش افتادن سرمایه های افراد در عرصه تولید موجب پیشرفت و خودکفایی و رونق اقتصادی کشور خواهد شد و خدمت به مردم و کشور است.

آیت ‌الله دژکام ادامه داد: برای رشد تولید به عنوان یک وظیفه ملی و اجتماعی باید تلاش کنیم و اخلاقیاتی که به ضرر اقتصاد مقاومتی است را کنار بگذاریم و در این راستا باید با احتکار مقابله جدی شود.

امام جمعه شیراز بر لزوم پشتیبانی دانش از اقدامات تولیدی تاکید کرد و گفت: بهره گیری از دانش، رونق تولید را در پی دارد و افزایش تولید منافاتی با قناعت ندارد و اخلاق اقتصاد مقاومتی که قناعت و صبر است تا رسیدن به هدف باید در جامعه توسعه یابد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: در استان فارس بر روی فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید کار ویژه به برسد و این فرهنگ در نقشه مهندسی فرهنگی استان رواج خواهد یافت تا فارس در این زمینه ویژه باشد.

خاطر نشان می شود، هم زمان با فرارسیدن ماه شوال و پایان ماه ضیافت الهی، نماز باشکوه عید سعید فطر ساعت هفت صبح با حضور مردم مومن و ولایت ‌مدار فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و مساجد و 137 بقعه متبرکه و امامزادگان واجب التکریم استان فارس اقامه شد.

کد خبر 1172105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha