مشکلات کارگران و معلمان باید برطرف شود

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه کارگران و معلمان مشکلاتی دارند که باید برطرف شود، گفت: باید به حفظ شان و جایگاه این ۲ قشر توجه شود و نیازهای آنها به درستی شناسایی و رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت‌الاسلام «سید عبدالجواد شمس‌الدین» امروز(سه شنبه، 13 اردیبهشت ) در جمع نمازگزاران عید سعید فطر در بندر انزلی ماه رمضان را ماه تمرین، ریاضت و دوری از گناهان دانست و گفت: خدای متعال این ماه را جهت تمرین تقوا برای انسان‌های مومن قرار داده که از این فرصت برای رشد معنوی استفاده کنند.

 

امام جمعه انزلی ادامه داد: خوشا به سعادت آنهایی که در طول سال بتوانند تقوای الهی را حفظ کرده و افزایش دهند، عید فطر به این معنا نیست که انسان بعد از ماه رمضان از یاد خدا غافل شود بلکه باید از فرصت رمضان برای طول سال بهره ببرد.

 

وی با تبریک روز معلم و روز کارگر این مناسبت‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این 2 قشر سهم بسیار بالایی در ساخت و پیشرفت کشور برعهده دارند در امور صنعتی و خدماتی برای استقلال و خودکفایی کشور و ایجاد ثروت در جامعه تلاش می‌کنند و در استقلال کشور نقش بسزایی دارند.

 

وی به تلاش کارگران در سالهای گذشته علی‌رغم ناملایمات و کاستی‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: آنها این عرصه را خالی نکردند و برای رفع نیازهای کشور تلاش کردند، معلمان نیز برای ساختن فکری و تعالی نسل آینده تلاش می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه این کارگران و معلمان مشکلاتی دارند که باید برطرف شود، اظهار داشت: باید به حفظ شان و جایگاه این دو قشر توجه شود و نیازهای آنها به درستی شناسایی و رفع شود.

 

وی با اشاره بر بوسه پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگر به جایگاه و منزلت آنها اشاره کرد و افزود: در قرآن کریم نیز انبیا به معلمان تشبیه شده اند از لحاظ منزلت هر دو بالا هستند و باید نوع تعامل مردم و مسئولین با همه اقشار خصوصاً این دو قشر به گونه‌ای باشد که شأن و جایگاه آنها چه به لحاظ امور معنوی و چه به لحاظ تامین نیازهای مادی حفظ شود.

 

وی متذکر شد: همانطور که شان کارگران باید حفظ شود باید عملکردشان در تراز جامعه اسلامی باشد تا در میزان کار نسبت به کارفرما و هم نسبت به محصولی که تولید می‌کنند، اثر گذار باشد.

 

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با اشاره به اینکه در این دو سال به دلیل کرونا در مجموعه‌های آموزشی خصوصاً در آموزش و پرورش با افت آموزشی و تحصیلی مواجه بودیم تصریح کرد: این افت باید جبران شود، در جامعه اسلامی که معلمان شغل انبیا را دارند باید شاگردان خود را به گونه ای تعلیم و تربیت کنند که فرزندان امروز در آینده، کشور را با چارچوب فکری اسلام و انقلاب اداره کنند.

 

امام جمعه انزلی خاطر نشان کرد: وظیفه مسئولین هم تامین امنیت شغلی کارگران و معلمان است و  خدماتی که باید ارائه شود در چهارچوب قوانین مصوب به طور کامل اجرا شود.

کد خبر 1172112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha