دولت آمریکا باید به اصلاح رفتار غیرقانونی ترامپ اقدام کند

امیرعبداللهیان گفت: دولت آمریکا باید در مسیر ابتکار سیاسی گام بردارد؛ ما هم مسیر دیپلماسی را برای رسیدن به نقطه توافق نهایی ادامه می دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با سایمون كاونیريال وزیر خارجه ایرلند گفت: ایران علاوه بر ابتکارات سیاسی ، وجود اراده لازم برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار را در مذاکرات لغو تحریم ها بارها در عمل نشان داده و اکنون این طرف آمریکایی است که باید با رویکردی واقع بینانه، به اصلاح رفتار غیر قانونی ترامپ مبادرت ورزد و در مسیر ابتکار سیاسی گام بردارد.

سایمون كاونی نیز ابتكارات سياسی ايران را در مسير مذاكرات را قابل تحسين خواند و بر ضرورت دستیابی به یک توافق خوب که بتواند تامين كننده خواسته های ايران و همه طرف های مذاکره کننده در وین باشد، تاکید کرد. 

وزیرخارجه ایرلند همچنین گفت که کشورش برای کاهش تنش های بین المللی و به خصوص رسیدن به توافق هسته ای از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی وزیرخارجه کشورمان در خصوص بحران اوکراین گفت: تاکنون دو بار حامل پیام وزیر خارجه اوکراین به همتای روس خود بوده ام. ما مخالف جنگ و آوارگی انسان ها در اوکراین، یمن، فلسطین ، افغانستان و سایر مناطق جهان هستیم و معتقدیم برای تحقق صلح و امنیت پایدار باید در مسیر راه حل های سیاسی گام برداشت. 

سایمون کاونی نیز افزایش تنش های بین المللی را در نتیجه جنگ در اوکراین نگران كننده خواند. 

گفتنی است وزیر خارجه اوکراین پیش‌تر چندین بار در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود ضمن قدردانی از موضع ایران در مخالفت با جنگ، خواستار حمایت سیاسی ایران و میانجیگری برای توقف جنگ شده بود.

کد خبر 1172194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha