اعتبارات استانی و ارائه خدمات ملی اقتصاد مازندران را با چالش مواجه می کند

مهاجر دارابی گفت: گردشگری مازندران مهم است، ۳میلیون و ۴۰۰هزار جمعیت داریم و در پایان هفته ۷میلیون نفر می شود در واقع ما یک استان خدماتی برای ۳.۵میلیون جمعیت کشور هستیم. تدبیری شود با کمبود برق و گاز در حوزه تولید مواجه نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عبدالله مهاجر دارابی» امروز(۱۴اردیبشهت) در همایش چشم انداز توسعه استان مازندران با رویکرد رشد ۸ درصدی اقتصادی که با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور در بندر نوشهر برگزار شد، با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، ‌اظهار کرد‌: نوسازی ککارگاه های تولیدی باید مورد نوجه می بود که مغفول مانده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی مازندران افزود: در مشکلات گاز سال گذشته اتفاقاتی رخد داد که امسال مجددا مشکلات این حوزه افزون شده است.

 

وی به ضرورت معافیت ارز نیمایی گمرکی اشاره و بیان کرد: در آینده نزدیک با تورم بالایی مواجه خواهیم شد.

 

مهاجر دارابی با بیان اینکه وقتی تولید کننده باید مواد اولیه را گران بخرد قطعا تولید سال جدید با قیمت های جدید تورم را خواهیم داشت، افزود: دولت برای جلوگیری از ایجاد این تورم فکر کند.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت صادرات استان زیاد است، گفت: برخی از موضوعات سیاسی اجازه نمی دهد از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

 

مهاجر دارابی با بیان این که کیوی و مرکبات ما ظرفیت صادرات دارد اما سیاسی کاری جلوی این مهم را می گیرد، افزود: برخی در پی تسویه حساب های سیاسی جلوی صادرات محصولات کشاورزی استان را می گیرند.

 

وی با بیان اینکه اگر به درستی و به موقع مشکلات را حلاجی نکنیم تبعات آن به ضرر مردم می شود، گفت: گردشگری استان مهم است جمعیت استان ۳میلیون و ۴۰۰هزار جمعیت داریم و در چهار روز پایانی هفته می شود ۷میلیون جمعیت می رسد اما تدبیری برای این حوزه نمی شود درواقع ما یک استان خدماتی برای ۳.۵میلیون جمعیت کشور هستیم. باید تدبیری شود ما برق و گاز کم نیاوریم و تولید با چالش مواجه نشویم.

 

مهاجر دارابی خاطرنشان شد: اگر بر مبنای عدالت با استان مازندران برخورد شود ما نباید با مشکل مواجه شویم.

 

کد خبر 1172203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha