باید به تعارض بین محیط زیست و توسعه مازندران خاتمه دهیم

محسنی بندپی با بیان اینکه برای توسعه اقتصاد مازندران باید به تعارض بین محیط زیست و توسعه استان خاتمه دهیم، گفت:به مدیران یاد دهیم کار تیمی کنند و پاس گل به هم دهند.دستگاه های اجرایی برای توسعه استان پاس گل به هم دهند تا کار تیمی موفق را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمدعلی محسنی بندپی» امروز(۱۴اردیبشهت) در همایش چشم انداز توسعه استان مازندران با رویکرد رشد ۸ درصدی اقتصادی که با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور در بندر نوشهر برگزار شد،با بیان اینکه ایران اسلامی یک درصد جمعیت دنیا و بین ۷تا ۹درصد ذخایر دنیا رادارد، اظهار کرد: جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی برمردم این مرز و بوم تحمیل شده است.

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: کرونا نیز متاسفانه نیز بر مشکلات تحریم کشور افزوده است.

 

وی با بیان اینکه باید طرحی نو درانداخت تا کشور از این مشکلات اقتصادی رهایی یابد،‌گفت: حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران معتقدند مازندران می تواند کشور را اداره کند اگر مدیریت منابع استان را درست ببینیم.

 

محسنی بند پی با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان ۱۴محصول را رتبه اول کشور را داریم اما از نظر توسعه یافتگی رتبه دهم را داریم، ادامه داد: در صنعت و معدن رتبه دهم کشور از نظر توسعه یافتگی رتبه پانزدهم را داریم و در بخش خدمات رتبه دوم کشور اما از نظر توسعه یافتگی رتبه هشتم کشور را داریم و این یعنی غفلت از ظرفیت های متعدد استان مازندران. در نطق اول در مجلس شورای اسلامی عرض کردم مازندران در هیج کدام از قوانین شش گانه برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حد و اندازه خودش دیده نشد.

 

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تلاش دارد از اقتصاد نفتی خارج شوم و به سمت توسعه پایدار و اقتصاد مستقل از نفت برسیم، گفت: اعتبارات بسیار خوبی مجلس برای اشتغال زایی گذاشته است. در مجلس امید داریم به رشد ۸درصدی اقتصادی برسیم.

 

محسنی بند پی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تحریم وابستگی ما به نفت را برما تحمیل کرده، افزود: باید بپذیریم در گردشگری هیچ برنامه مدون نداریم در استان به وِیژه در غرب استان نداریم.

 

وی بیان کرد: باید با رویکرد دانش بنیان به توسعه کشاورزی کمک کنیم. اگر مدعی حمایت از کشاورزی هستیم نباید شاهد پوسیدگی کیوی ها در انبار ها باشیم.

 

محسنی بندپی با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم کشاورزی به صرفه نباشد، گفت: بایستی به تعارض بین محیط زیست و توسعه استان خاتمه دهیم.

 

وی ادامه داد: در بخش گردشگری تلاش دارم گردشگری کشور و استان مازندران به سرانجام خوبی برسد.

 

محسنی بندپی با بیان اینکه اقتصاد ایران برسه محور بخش دولتی، خصوصی و تعاونی ها است، گفت: بخش خصوصی تلاش دارد سرمایه گذاری کند اما موانع متعددی سنگ اندازی می کند. تمام درآمد استان در سال ۹۹ میزان سه هزار میلیارد تومان بود اما سرمایه گذاری اکنون در استان داریم که به تنهایی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کند.

 

وی اذعان کرد: به مدیران یاد دهیم کار تیمی کنند و پاس گل به هم دهند.دستگاه های اجرایی برای توسعه استان پاس گل به هم دهند تا کار تیمی موفق را شاهد باشیم.

 

 

کد خبر 1172213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha