با وجود کمبود آب در مازندران نباید طرح انتقال آب مطرح شود

حسینی با بیان اینکه ۹۰۰ قطعه جنگلی و جلگه ای در استان مازندران داریم، گفت: وقتی شهرهای غرب استان با چالش آب مواجه است نباید بحث انتقال آب مازندران به سایر استان ها را طرح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سیدشمس الدین حسینی» امروز(۱۴اردیبشهت) در همایش چشم انداز توسعه استان مازندران با رویکرد رشد ۸ درصدی اقتصادی که با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور در بندر نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه بعد اقتصادی در عصر حاضر مهم است، اظهار کرد: در گان دوم انقلاب اسلامی با مشکل اساسی در حوزه اقتصاد مواجه ایم و باید با اصلاح محیط کسب و کار براین مشکل فائق آئیم.

 

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به جای اینکه دست سرمایه گذار را بگیریم پای آنه ارا گرفته ایم اصلاح محیط کسب و کار یعنی پای سرمایه گذار را در بروکراسی اداری بند نکنیم، گفت: آزادسازی سواحل نیز به همین مهم نیازمند است.

 

وی با بیان اینکه باید نهضت بهبود کسب و کار در استان ها راه اندازی شود، افزود: استان مازندران به لحاظ موهب الهی سرشار است اما به درستی به کار بسته نمی شود.

 

حسینی با تاکید براینکه مازندران از نعمت نیروی انسانی کارآمد نیز برخوردار است، ادامه داد: در بحث ورزشی استان صاحب نام است به طور نمونه در یک شهرستان چهار مدال رنگارنگ در رشته کشتی داریم.

 

وی به درخشش تیم نساجی مازندران در جام حذفی هم اشاره و بیان کرد: دست سرمایه گذار را در حمایت از این تیم باید گرفت.

 

حسینی به جمعیت و گردشگری و ترافیک اشاره کرد و گفت: آزادراه تهران شمال درحال پیوستن به تاریخ است باید تعیین تکلیف شود.

 

وی با بیان اینکه حدود سه ماه مصوبه تشکیل شرکت پروژه آزاد راه چالوس به رامسر در هیات وزیران مانده، افزود: لطفا رایزنی شود تا مجوز تسریع شود.

 

حسینی به پسماند مازندران اشاره و بیان کرد: در بحث کشاورزی در حوزه چای نسبتا اوضاع خوبی داریم.

 

وی اذعان کرد: متاسفانه در بحث گلخانه درحال رسیدن به اوضاع نابسامان در حوزه کیوی و برنج هستیم.

 

حسینی با بیان اینکه ۹۰۰ قطعه جنگلی و جلگه ای در استان مازندران داریم، افزود: وقتی شهرهای غرب استان با چالش آب مواجه است نباید بحث انتقال آب مازندران به سایر استان ها را طرح کرد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه سیلاب استان با چالش هایی مواجه است، گفت: بحث شیلات وضعیت خوبی داریم اما بیشتر باید توجه شود.

 

حسینی با بیان اینکه درگیر جدال طبیعت و معیشت هستیم، افزود:‌هر گونه برخورد امنیتی منجر توسعه اقتصاد زیرزمینی می شود.

 

وی با بیان اینکه خروج دام از جنگل را به زور اجرا کردیم، گفت: اما جنگل درحال تخریب است.

 

کد خبر 1172236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha