جشن بزرگ رمضان در روستای گردشگری پالنگان برگزار شد

جشن بزرگ رمضان در روستای گردشگری پالنگان با حضور دبیرکل کمیسیون یونسکو و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مراسم جشن بزرگ رمضان در روستای گردشگری  تاریخی پالنگان با حضور مسئولان استان کردستان و دف نوازی ۵۰۰ دف‌نواز کردستانی برگزار شد.

 

 

حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون یونسکو در ایران عصر چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در مراسم جشن بزرگ رمضان در روستای پالنگان اظهار کرد: نوای عرفانی و زیبای دف انسان را به آسمان می‌برد و جایی برای هیچ حرف و سخنی باقی نمی‌گذارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: صحنه‌هایی که امروز در کردستان فرهنگی خلق شد یک صحنه ماندگار برای همه ایرانیان و موجب فخر و افتخار است.

 

 

ایوبی با تاکید براینکه ما امروز به واسطه این میزان از توانمندی و هنر جهانی شده‌ایم، گفت: روزی که نماینده سازمان ملل برای ثبت جهانی اورامان به این منطقه آمد و بعد از آن در نمایشگاه عکس اورامان حضور پیدا کرد گفت: اگر من ندیده بودم با چشمان خودم این همه زیبایی و عظمت و شکوه را این عکس‌ها را باور نمی‌کردم و می‌گفتم فتوشاپ است اما دیدم در ایران مردمانی ساکن هستند که تاریخ چند هزار ساله را حفظ کردند و آسمانی زندگی می‌کنند.

 

 

وی افزود: امروز بسیار خوشحال هستیم که تلاش‌ها به ثمر نشست و اورامان ثبت جهانی شد تا جهانیان از این همه زیبایی بهره بگیرند.

 

دبیرکل کمیسیون یونسکو در ایران ضافه کرد: باید ظرفیت‌های گردشگری و بکر منطقه اورامان از سوی مسئولان استان هرچه بیشتر به سایرین معرفی شود.

 

 

وی اذعان کرد: اگر این منطقه به درستی تبلیغ و معرفی و زیرساخت‌های لازم در آن فراهم شود به قطب بزرگ گردشگری تبدیل خواهد شد به گونه‌ای که از همه جهان به این نقطه سرازیر خواهند شد.

 

 

کد خبر 1172285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha