باید حافظ و گوته را به شکل صحیحی معرفی شود

راین هارد گفت: امید است قدرتمندان اجازه دهند صلح و اعتماد بین مردم ۲ کشور و جهان تسری یابد و باید حافظ و گوته، ۲ شخصیت برجسته و بزرگ تاریخ ادبیات جهان را به شکل صحیحی معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کنت راین هارد»، امروز (پنج شنبه 15 اردیبهشت) در مراسم رونمایی از سردیس «یوهان ولفگانگ فون گوته»، شاعر معروف آلمانی که در جوار آرامگاه حافظ شیرازی برگزار شد، گفت: این اهمیت فراوان داشت مجسمه گوته را در این مکان ببینیم.

هنرمند آلمانی با اشاره به اینکه مجدد روح گوته و حافظ را در این مکان حفظ کنیم، افزود: به اعتقاد یکی از کارکنان سفارت آلمان در ایران، مهمترین موضوع مدت حضور این فرد در ایران، همین زبان فارسی و شیرینی آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه گوته تحسین خود از حافظ به خوبی نشان می دهد، اظهار کرد: در زندگی مان ایران نقش بسیار مهمی را ایفا می کند مناطق مختلف بازدید شده است و در این سفرها فرهنگ مردم را شناختم.

راین هارد تاکید کرد: اروپائیان می توانند بخشی از مسائل فرهنگی را از ایرانیان نظیر مهمان نوازی ها بیاموزند، جامعه ایران جامعه ای تحصیل کرده است که از برخی کشورهای اروپایی بیشتر است.

وی با اشاره به ساخت مجسمه «گوته» هم گفت: سعی کردم مجسمه نوری از گوته بسازم سفری را ایجاد کنم که این سفری بین حافظ و گوته است که هیچ گاه در زمان حیات شان روی نداد، این مجسمه از فرانکفورت (محل تولد گوته) تا شیراز (زادگاه حافظ شیرازی) پیموده است.

راین هارد گفت: امید است قدرتمندان اجازه دهند صلح و اعتماد بین مردم 2 کشور و جهان تسری یابد و باید حافظ و گوته، 2 شخصیت برجسته و بزرگ تاریخ ادبیات جهان را به شکل صحیحی معرفی کنیم.

کد خبر 1172323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha