اتصال ۱۰ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت

سلیمان پور گفت: ۲ هزار خانوار روستایی استان فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و با اتصال این خانوارها هفت هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دست یافته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید سلیمان پور»، امروز (پنج شنبه 15 اردیبهشت) از اتصال 2 هزار خانوار روستایی استان فارس به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با اتصال این خانوارها به شبکه ملی اطلاعات هفت هزار و 500 نفر در 10 روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دست یافته اند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: برای اتصال این روستاها 90 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و در تحول اقتصاد دیجیتال و رفع نیازهای معیشتی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی مرتبط با اینترنت پرسرعت در روستاها نقش موثری دارد.

وی اضافه کرد: دسترسی این روستاها به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت با ایجاد سه سایت جدید و ارتقای سه سایت موجود طی 2 هفته گذشته فراهم شده است و روستاهای جدید متصل شده توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات شامل روستاهای «کراچ» و «اسلام آباد» از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز، «آبشیب» از توابع بخش مرکزی شهرستان داراب، روستای «نورآباد» از توابع بخش سده شهرستان اقلید، روستای «شهرک ولیعصر» ​از توابع بخش رستاق شهرستان داراب و روستاهای جدید متصل شده توسط ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات نیز شامل روستاهای انجیربند، حسین آباد، گلدشت و وردوان از توابع بخش علامرودشت شهرستان لامرد هستند.

سلیمان پور اعلام کرد: روستای «حشمتیه» از توابع بخش مرکزی شهرستان آباده و روستای «شهرک ولیعصر» از توابع بخش رستاق شهرستان داراب توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات با یک هزار و 370 خانوار از محل منابع توسعه ای به این اپراتور متصل شده اند.

کد خبر 1172363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha