برگزاری آئین مذهبی «وخمه شیرازی» در آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع)

مشفقیان گفت: آئین مذهبی «وخمه شیرازی»، ۱۸ اردیبهشت، در آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) برگزار خواهد شد و برگزاری هفته گردشگری شیراز در قم، برپایی کارگاه زنده‌ خاتم و محفل ادبی «قند پارسی» در مرکز شیراز شناسی از برنامه های بزرگداشت هفته شیراز اس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی مشفقیان»، امروز (پنج شنبه 15 اردیبهشت) با تبریک هفته بزرگداشت شیراز در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری شیراز به مناسبت بزرگداشت هفته «شیراز»، برنامه ‌های فرهنگی، گردشگری، ورزشی و اجتماعی عدیده ای برگزار می کند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: همزمانی هفته «شیراز» با تعطیلات عید سعید فطر فرصت ارزنده ای در حوزه گردشگری شیراز فراهم کرد و شاهد ورود مسافران بسیاری به شیراز شدیم.

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز با هدف معرفی داشته های تاریخی و فرهنگی شیراز به برگزاری نمایشگاه ویژه سکه های تاریخی ضرب شیراز اقدام کرده است که این نمایشگاه از ۱۱ اردیبهشت در موزه های باغ «دلگشا» و باغ «جهان نما » تا اول خرداد برپا خواهد بود.

مشفقیان اعلام کرد: برگزاری تورهای شیراز شناسی از اماکن فرهنگی و تاریخی سطح شهر شیراز و اماکن گردشگر پذیر نیز از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت در نظر گرفته شده و برنامه «چهل چراغ» نیز در همین روزها با هدف اجرای تورهای گردشگری برای معرفی اماکن مذهبی و تاریخی، فرهنگی از مسیرهای کمتر شناخته شده شیراز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برنامه شب شعر با گویش شیرازی با هدف آشنایی با ادبیات و فرهنگ عامیانه 15 اردیبهشت در مرکز شیرازشناسی برگزار می شود و طرح «راهنمای کودک همیار گردشگری» به طور همزمان در سعدیه، دروازه قرآن، باغ ارم، باغ جهان نما و خواجوی کرمانی در روز 15 اردیبهشت با هدف آشنایی کودکان با عقبه فرهنگی شیراز و تاریخ ابنیه شهر آشنا اجرا می شود.

مشفقیان با اشاره به معماری شیراز به عنوان یکی از هنرهای منحصر به فرد عنوان کرد: با هدف معرفی معماری ایرانی-اسلامی در روز۱۶ اردیبهشت، برنامه «سبک شناسی معماری وکیل» در مجموعه زندیه برگزار می شود.

وی افزود: نشست تخصصی تاریخ معماری شیراز در 18 اردیبهشت در مرکز شیراز شناسی و برگزاری برنامه ای با محوریت معماری شیراز در 24 اردیبهشت در باغ «دلگشا» از سایر این برنامه ها خواهد بود.

مشفقیان اضافه کرد: آئین مذهبی «وخمه شیرازی»، 18 اردیبهشت، در آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) برگزار خواهد شد و برگزاری هفته گردشگری شیراز در قم، برپایی کارگاه زنده‌ خاتم و محفل ادبی «قند پارسی» در مرکز شیراز شناسی از دیگر برنامه های اداره گردشگری و زیارت شهرداری شیراز خواهد بود.

وی اعلام کرد: رالی بین المللی موتور سواری با عنوان «پاریس تا پرسپولیس» روز ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار شد و مسابقات دوی نیمه ماراتن جایزه بزرگ شیراز ویژه آقایان به طول ۲۱ کیلومتر در ۱۶ اردیبهشت در محور حافظیه برگزار خواهد شد.

مشفقیان افزود: برگزاری مسابقات فوتسال بانوان با عنوان «جام منتظران ظهور»، مسابقات پارکور در بلوار «شهید چمران»، مسابقات چمروش، جشنواره ورزشی دراک، مسابقات جایزه بزرگ ‌تیروکمان، مسابقه دوی ۱۰ کیلومتر بانوان، برپایی نمایشگاه «هنر بانو» از 15تا 22 اردیبهشت ماه در بلوار «شهید چمران» و باغ «جنت»، برگزاری جشنواره «بهار نارنج» در باغ گلها و ... از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی شهرداری شیراز در این ایام است.

کد خبر 1172419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha