لزوم انتقال دفنگاه زباله سراوان/ استفاده از ظرفیت‌های ملی برای حل معضل پسماند

احمدی سنگری ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ملی برای حل معضل پسماند استان گیلان و لندفیل سراوان گفت: باید دفنگاه زباله سراوان به محل دیگری منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا احمدی سنگری» امروز (پنج‌شنبه،۱۵ اردیبهشت) در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: از استاندار گیلان،  شورای اسلامی سراوان و تیم ریاست مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موضوعات حول محور پسماند استان گیلان و منطقه سراوان تقدیر و تشکر می کنم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه با ملی کردن معضل پسماند گیلان کمکهای بیشتری نصیب استان و به ویژه سراوان خواهد شد تصریح کرد: معضل سراوان دیگر تنها معطوف به همین منطقه نمیشود و سایر شهرستانهای دیگر نظیر رشت، صومعه‌سرا وانزلی و حتی کل کشور هم به طور مستقیم با آن درگیر هستند.

 

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه اهالی سراوان نه آب شرب سالم و بهداشتی و نه خاک و هوای پاکیزه برای تنفس دارند اضافه کرد: بوی تعفن زباله و هجوم حشرات و مگس ها واقعا مردم سراوان را مورد بدترین آزار و اذیتها قرار داده و همه باید همت کنیم تا بتوانیم این معضل بزرگ را حل کنیم. 

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اذعان کرد: تشکیل دفنگاه موقت زباله به صورت غیربهداشتی و غیر اصولی و محصور نکردن آن آثار منفی جبران‌ناپذیری را برایمان در منطقه سراوان به ارمغان آورده است بنابراین باید این دفنگاه به محل دیگری منتقل شود.

 

وی با تاکید بر اینکه به علت طولانی شدن روند ساماندهی دفنگاه زباله سراوان مردم منطقه با بیماریهای پوستی، گوارشی و سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند افزود: قرار نبود زباله های عفونی وارد سایت سراوان شوند اما ما دیدیم که این زباله‌ها به آنجا انتقال پیدا می‌کند و حتی فاضلاب بیمارستانها نیز همچنان بدون هیچ محدودیتی وارد دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت می‌شوند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس ادامه داد: مردم منطقه سراوان و شهرستانهای همجوار با زهرابه‌های سمی لندفیل سراوان و خطرات وحشتناک آن مواجه هستند و این زهرابه ها آب آشامیدنی آنان را به کل آلوده کرده است.

 

احمدی سنگری ضمن اشاره به استفاده از آب آلوده دو رودخانه شهر رشت در امورات کشاورزی و آبیاری محصولات باغی و شالیزارها ابراز داشت: همه باید با حفظ اتحاد و انسجام دور هم بنشینیم و برای رهایی از معضل بزرگ پسماند سراوان چاره اندیشی کنیم.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: وزیر کشور و رئیس جمهور تاکید داشته‌اند که باید این معضل حل و فصل و نسبت به بهسازی لندفیل هر چه سریعتر اقدام شود و بنابراین باید از این فرصت برای بهسازی سایت سراوان و محل دفنگاه زباله  استفاده کنیم.

کد خبر 1172428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha