یکصد هزار اصله درخت نارنج تا پایان سال ۱۴۰۱ در شیراز کاشته می شود

غلامی گفت: تلاش می کنیم از عید سعید فطر تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد یکصد هزار اصله درخت نارنج در شیراز کاشت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا غلامی»، امروز (پنج شنبه 15 اردیبهشت) در مراسم کاشت نمادین 10 اصله نهال درخت نارنج که در باغ «گلها» شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدوارم عبادات دوستان مورد قبول قرار گرفته باشد، گفت: امید است پایان این سال با رفع کرونا همراه باشد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شیراز در کشور و دنیا شناخته شده است و نماد شهر شیراز 2 درخت است که نارنج و سرو این 2 درخت هستند، تاکید کرد: عطر بهار نارنج در اردیبهشت باعث می شد که فضای شیراز بسیار دل انگیز باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه درخت کاج جای درخت نارنج و سرو را گرفته است، افزود: تلاش می کنیم از عید سعید فطر تا پایان سال 1401 تعداد یکصد هزار اصله درخت نارنج در شیراز کاشت شود.

غلامی با یادآوری این مطلب که شیرازی ها باید به سمتی بروند که از دمنوش های اصیل شیراز یاد کنند و با آن از مهمان خود پذیرایی کنند، اظهار کرد: 54 گونه گیاهی دارویی مخصوص در شیراز وجود داشته است که سازمان سیما و منظر باید آن را احیا کند.

وی افزود: سرو شیراز باید به طوری در محافل و معابر ما وجود داشته باشد که هر مسافری که به شیراز می آید وجود این درخت و درخت نارنج را ملموس حس کند.

کد خبر 1172452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha