لزوم معرفی حرم مطهر و شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) در هفته «شیراز»

حجت ‌الاسلام رضوی اردکانی گفت: برای بزرگداشت هفته «شیراز» باید مسئولان استان به معرفی اصالت‌ های شیراز که در راس آنها حرم مطهر و شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) قرار دارد، بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت ‌الاسلام «سید ابوفاضل رضوی اردکانی»، امروز (جمعه 16 اردیبهشت) در نماز جمعه شیراز گفت: پرهیز از ریا موجب حفظ اعمال و دستاوردهای ماه مبارک رمضان می شود.

امام جمعه موقت شیراز افزود: تمام اعمال ما باید برای خدای متعال انجام شود و علنی گناه کردن نشانه عناد است و مسلمان باید حرمت اسلام را حفظ کند.

وی ضمن گرامیداشت روز «شیراز» بیان کرد: برای بزرگداشت این مناسبت باید مسئولان استان به ویژه مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی به معرفی اصالت‌ های شیراز که در راس آنها حرم مطهر و شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) قرار دارد، بپردازند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی ادامه داد: بی‌حجابی ‌ها موجب زشت شدن چهره شیراز و نوعی دهن ‌کجی به ارزش‌های اسلامی است و در این خصوص باید اقدامات مناسب و در خور شهر شیراز به انجام برسد.

وی اضافه کرد: گرانی ‌ها و کمبود برخی از کالاها به قشر ضعیف فشار بیشتر می آورد و دولت برای بهبود وضعیت تلاش م‌کند اما گرانی چیزی نیست که از آن اطلاع نداشته باشد و در حالی که میانگین صادرات نفت یک و نیم میلیون و صادرات غیرنفتی بیش از 60 میلیارد دلار بوده است اما چرا کمبودهایی دیده می ‌شود؟

امام جمعه موقت شیراز تاکید کرد: ارزهای دولتی در گذشته مرکز فساد بود و اجناسی کشور با ارز دولتی خریداری می ‌شود اما با قاچاق به کشورهای دیگر به چند برابر قیمت به فروش می ‌رسد و قوه قضائیه برخورد با آن را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: افزایش ارزش پول ملی به همت نیاز دارد و تا زمانی که ‌تفاوت بین پول ملی و ارزش دلار باشد، شاهد مشکلات هستیم و اگر این موضوع حل شود، احتکار و قاچاق سوددهی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به جهاد تبیین نیز گفت: تنها با اتکا به اقتصاد نباید درباره کشور قضاوت کرد زیرا امنیت، سلامت و ... نیز باید دیده شود و هیچ کشوری قدرت ندارد ما را تهدید کند و در زمینه پیشرفت ‌های علمی و وارد کردن و ساخت واکسن کرونا نیز موفق عمل کرده ایم.

وی با اشاره به صفر شدن بدهکاری دولت در هفت ماه گذشهته عنوان کرد: امروز دولت در دیپلماسی منطقه ‌ای عزتمندانه ایستاده است و تجارت با کشورهای همسایه و آسیا چندین برابر رشد داشته است و اصلاح بودجه به انجام رسیده و بهبود فضای کسب و کار در دستور کار دولت قرار داهده شده است و بانک‌ ها از بنگاه ‌داری خارج می شوند.

کد خبر 1172501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha