آموزش وپرورش مباحث تربیتی را در راس امور دارد

دستورانی تزکیه را بر تعلیم مقدم شمردوگفت: آموزش وپرورش استان سمنان مباحث تربیتی نماز، حجاب و عفاف و عترت برای دانش آموزان را در راس امور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد دستورانی» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سمنان با گرامیداشت  هفته معلم و و جایگاه استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد مطهری معلم اخلاق و دارای دانش و ویژگیهای علمی بارزی بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید براینکه باید جایگاه شهید مطهری  مطرح شود  ادامه داد : تمام آثار این شهید مورد تایید امام خمینی (ره) بود.

 

 وی با بیان اینکه باید نظام تعلیم و تربیت گام های بلندتری برای الگوبرداری ازاین چهره تاریخی و فرهنگی بردارد افزود: احاطه علمی، پختگی، نو بودن مطالب، تدریس دلنشین، ژرف نگری و بیان ساده مطالب برای دانشجویان، از ویژگی‌های علمی شهید مطهری بود.

 

دستورانی با اشاره به اینکه شهید مطهری بدون وضو وارد کلاس درس نمی رفت اظهارداشت: انس شهید مطهری با قرآن مثال زدنی و در کنار افتادگی و خضوع وی زبانزد بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان داشتن انصاف و رازداربودن را از دیگر خصلتهای درس‌آموز برای اقشار معلمان و دانش آموزان  عنوان کردو گفت: تزکیه بر تعلیم مقدم  بوده و آموزش وپرورش استان سمنان مباحث تربیتی نماز، حجاب و عفاف و عترت برای دانش آموزان را در راس امور دارد.

 

وی در ادامه  به جایگاه سوم کشوری آموزش و پرورش استان سمنان  در ارائه آموزشهای مجازی در دوران کرونا و آموزشهای حضوری خبردادوافزود: استان سمنان در کشور در بسیاری از شاخصهای آموزشی، پژوهشی و علمی در رتبه های اول تا سوم است که نشانه اهمیت داشتن آموزش فرزندان برای خانواده ها در استان فرهنگی سمنان است.

 

دستورانی با اشاره به سه راهبرد اساسی در نهاد تعلیم و تربیت استان سمنان اظهارداشت: اجرای این راهبردها نیازمند حمایت‌های بخشهای مرتبط و شرکای آموزشی آموزش و پرورش است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اولین راهبرد را ترویج نماز، حجاب و عفاف که مورد تاکید مقام معظم رهبری است  عنوان کردوافزود: در گام دوم فعالیتهای بانشاط و ورزشی، اجتماعی در پساکرونا در سال تحصیلی پیش رو مدنظر قرار دارد که 100 میلیارد ریال از وزارتخانه دریافت شد و سالن ها و مکان های ورزشی در حال آماده سازی و تجهیز است.

 

وی ، پیشگیری را سومین راهبرد آموزش و پرورش استان سمنان دانست که رویکردی برای جلوگیری از بروز آسیبهای مختلف است.

 

دستورانی  تصریح کرد: گام برداشتن برای تحقق شعار سال با توسعه هنرستان های مهارت آموزی و ارائه مجوز به بخش خصوصی برای ارائه آموزش های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1172517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha