تواصی به حق زمینه تقویت روحیه امید و اراده است/ مسئله نان و گرانی باعث نگرانی مردم شده است

آیت الله حسینی همدانی تواصی به حق را زمینه تقویت روحیه امید و اراده در جامعه خواند و گفت: مسئله نان و گرانی باعث نگرانی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» با حضور در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ( ۱۶ اردیبهشت) با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: دشمن در جنگ نرم  به دنبال این است که زنجیره تواصی به حق و صبر را قطع کند، قطع این جریان در جامعه نتیجه ای جز ناامیدی و ضعف اراده و از بین بردن اهداف عالی را ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج اظهار کرد: چنان چه مقابل گرانی و مشکلاتی که در بازار عده ای فراهم کرده اند گرفته نشود و مسئولان اقدام عاجلی نکنند پیامد و نتیجه آن سست شدن ایمان مردم است. 

 

به گفته وی، یکی از جلوه های بحث تواصی آنچنان که در روایتی از رسول اکرم (ص) آمده است این است که مومنان پیش از جدا شدن از یکدیگر سوره عصر را بخوانند؛ این روایت به عنوان چرخه تواصی در میان تمام شئون و اقشار مردم در دوران حیات پیامبر(ص) جریان داشت. 

 

وی اظهار کرد: سوره عصر به تنهایی خود یک معجزه است چرا که تمام مسائلی که سعادت بشر است در آن در قالب احکام باید و نباید شرعی ذکر شده است. 

 

امام جمعه کرج با توصیه شش گانه به دولتمردانی برای کنترل گرانی بیان کرد: مسئله نان و گرانی هایی که باعث نگرانی مردم شده است از جمله مسائلی است که باید با دقت و بدون توجیه به آن ورود کنیم چرا که تکذیب کردن و توجیه غلط کار درستی نیست باید تمام واقعیت ها را دید و سپس مطالبه کرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز عنوان کرد: مسئله جنگ اوکران و گرانی در جهان همچنین قاچاق به کشورهای همسایه و حذف ارز و مشکلات مرتبط به دلیل بی تدبیری و سوء تدبیر است. 

 

حسینی همدانی بیان کرد: دولتمردان باید با مردم حرف بزنند و وضعیت اقتصادی را تشریح کنند همین طور خواسته ها و مطالباتی که مردم دارند را بیان کنند. 

 

وی ادامه داد: کشور نیازمند یک جراحی اقتصادی است و در این مسیر مردم نشان دادند که هوشمندانه عمل می کنند و بسترهای فراهم شده برای دشمنان و خناسان را برهم می زنند. 

 

خطیب نمازجمعه کرج تصریح کرد: نباید از تبلیغات و شیطنت های دشمن در فضای مجازی ترسید و مقابله به مثل درست انجام داد. 

 

به گفته وی، مردم باید مراقب باشند و در مقابل حرکت دشمنان دچار یأس و ناامیدی نشوند و همواره نسبت به ترفند و بیگانگان غلبه پیدا کنند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: مبارزه قاطعانه و محکم با اخلال گران اقتصادی یک امر ضروری است چرا که مسئله معیشت مردم اصلا قابل تعارف نیست. 

 

 

کد خبر 1172528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha