دولت سازوکارهای اقتصادی مناسب برای رفع دغدغه‌های کشورپیش بینی کند

حجت الاسلام مهدوی نژاد گفت: دولت باید سازوکارهای اقتصادی مناسب را برای رفع دغدغه‌های موجود در کشور و نیز از میان برداشتن مشکلات مردم پیش‌بینی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «غلامحسین مهدوی نژاد» در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به اینکه در زمینه گرانی با مشکلاتی مواجه هستیم که برخاسته از عوامل مختلفی است،گفت: شرایط اقتصادی کشور این روزها بسیار خاص شده است و مسؤولان باید با مردم بیشتر حرف بزنند.

 

امام جمعه موقت سمنان با تأکید براینکه دولت باید با مردم سخن بگوید و مسؤولان دولتی به جامعه درباره تصمیمات اقتصادی توضیح دهند تا شرایط درک شودادامه داد: باید با استدلال‌های قوی و منطقی، تلاش کرد تا در طرح‌های اقتصادی زمینه باور مردمی فراهم شود و آنها با برنامه‌های دولت همراه شوند.

 

وی با اشاره به خدمات و دستاوردهای متعدد دولت سیزدهم در مدت کوتاه پس از آغاز به کار، پرداخت یارانه جبرانی به مردم برای حل بخشی از مشکلات معیشتی آنان را استمرار خدمت‌رسانی اقتصادی دولت عنوان کردوافزود: دولت می‌تواند با پرداخت این یارانه مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.

 

حجت الاسلام مهدوی نژادبا تاکید بر لزوم همراهی بیش از گذشته دولت و ملت در راستای عبور از تورم این روزهای کشورادامه داد: پرداخت یارانه جبرانی و سایر راهکارهای اقتصادی می‌تواند از جمله اقدامات دولت در راستای رفع مشکلات مردم باشد.

 

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه دولت سیزدهم در ابعاد مختلف مانند مهار کرونا موفق بود  ودر حالیکه شیوع این ویروس برخی بخشها را فلج کرده بود که با امکانات واکسن شرایط را کنترل کرد گفت: تورم افسارگسیخته‌ای که این سال‌ها در کشو ر وجود داشته، به برنامه‌ای منسجم نیاز دارد تا مردم از کمند آن رهایی پیدا کنند.

 

وی با اشاره به تدبیر و چاره‌اندیشی در خصوص مسائل کنونی اقتصاد کشوراظهارداشت: باید با استفاده از ظرفیت عموم مردم و به کار بردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کشور را به مرحله مطلوبی از ارائه خدمات به جامعه برسانیم.

 

حجت الاسلام مهدوی‌نژاد اضافه کرد: دولت توانسته است استقراض از بانک مرکزی، استفاده از همه ظرفیت‌های کشور در سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و برنامه متوازن در حوزه سیاست خارجی را در ماه‌های اخیر عملیاتی سازد و این گام‌های بلند دولت سیزدهم باید تبیین شود و مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت سمنان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به اقتصاد از گذشته تذکر دادند و با شعارهای سال در حوزه اقتصاد راهبرد تعیین کردند تا مشکلی به وجود نیاید و اولویت ها مشخص شود.

 

به گفته وی گرانی‌ها امروز مردم را در شرایط سختی قرار داده است و باید تلاش کرد تا در کنار همه برنامه‌هایی که در بخش‌های مختلف اجرایی می‌شود، اقتصاد و معیشت مردم را نیز بهبود بخشید.

 

حجت الاسلام مهدوی‌نژاد بابیان اینکه فرار آمریکا از افغانستان، پیروزی انقلاب در جبهه مقاومت و بیداری اسلامی افول هر چه بیشتر آمریکا را رقم‌زده است، تصریح کرد: به برکت انقلاب آمریکا دیگر ابر قدرت برتر جهان نیست و نقشه‌های شیطان بزرگ در منطقه شکست‌خورده است.

 

وی با تاکید بر اینکه تیر آمریکا در همه جا از جمله عربستان و ترکیه به سنگ خورده است، افزود: بیداری اسلامی امروز آتشی زیر خاکستر است که می‌تواند آخرین توطئه‌های آن‌ها را نیز در هم شکند و آمریکا متحدانش دیگر توان رویارویی گذشته را ندارند.

 

کد خبر 1172537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha