عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب شهر سقز آغاز شد

عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب از تصفیه خانه شماره ۲ به تصفیه خانه شماره ۱ و مخازن شهر سقز با هدف تامین آب شرب پایدار و بلندمدت این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مراسم کلنگ زنی این پروژه عصر روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس، فرماندار سقز، مدیرعامل شرکت آبفا استان و  مسئولان شهرستان سقز برگزار شد.

 

 

محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در این مراسم گفت: این پروژه به منظور تامین آب شرب شهر سقز و استفاده حداکثری از تصفیه خانه شماره ۲ این شهر اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه  سد چراغ ویس اختصاصا برای تامین آب شهر سقز در نظر گرفته شده است، گفت: در این پروژه خط انتقال آب حدفاصل میدان انقلاب تا تصفیه خانه شماره ۱ و مخازن شهر سقز با لوله چدنی ۶۰۰ میلیمتری به طول ۵ کیلومتر تعریف شده است.

 

 

فرهاد با اشاره به اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی پروژه افزود: با اجرای آن ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب از تصفیه خانه شماره ۲ به مخازن سطح شهر انجام و در مجموع تامین آب شرب بلندمدت و پایدار سقز به میزان یک‌هزار لیتر برثانیه از طریق سد و تصفیه خانه های شماره ۱ و ۲ شهر انجام می شود.

 


در ادامه کلنگ آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب از تصفیه خانه شماره ۲ به تصفیه خانه شماره ۱ و مخازن شهر سقز به زمین زده شد.

کد خبر 1172543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha