قبولی اعمال صالح انسان ها منوط به بهره مندی از طیبات است

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه خداوند مؤمنان و پیامبران را به استفاده از طیبات سفارش می کند، گفت: قبولی اعمال صالح انسان ها منوط به بهره مندی از طیبات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «سید ابوالحسن فاطمی» امروز (جمعه ۱۶ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه مؤمنان امید به ظهور منجی بشریت دارند، گفت: مقاومت و پیروزی مسلمین به دلگرمی ولی امر است.

 

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه خداوند مؤمنان و پیامبران را به استفاده از طیبات سفارش می کند، افزود: قبولی اعمال صالح انسان ها منوط به بهره مندی از طیبات است.

 

وی حلال بودن مال و روزی را از وجوه طیبات برشمرد و اظهار کرد: باید به باطن رزق و مال نگاه کنیم تا به حلال بودن یا حرام بودن آن پی برد.

 

حجت الاسلام فاطمی بر اهمیت رزق و مال حلال در زندگی انسان تاکید کرد و ادامه داد: بر اساس روایات دعای انسان حرام خور در پرده می ماند و هرگز اجابت نمی شود.

 

امام جمعه موقت شهرکرد کم کاری در خدمت به مردم را از مصادیق مال حرام خواند و تصریح کرد: افرادی که به مال حرام زندگی می کنند عبادات آنان هرگز پذیرفته نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) جمع آوری مال حرام را مانند ساختن خانه روی آب دانستند، خاطرنشان کرد: روایات متعددی بر کسب مال حلال و دوری از حرام اندوزی تاکید دارند.

 

کد خبر 1172550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha