بارندگی‌ها، آبگیری سدهای خراسان شمالی را افزایش داد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: در بارندگی های اخیر ۱.۵ درصد حجم ذخیره سدهای استان آبگیری شد.

"وحید واسطه" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: میزان ورودی آب به سدهای استان در روزهای گذشته سه میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بود که  بیشترین میزان ورودی آب مربوط به سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان با یک میلیون و ۸۸۰ هزار مترمکعب است.

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان ورودی به سد بارزو در شیروان ۵۲۰ هزار مترمکعب، بیدواز اسفراین ۴۲۰ هزار مترمکعب، غلامان ۳۸۰ هزار مترمکعب و چندیر ۱۰۰ هزار مترمکعب بود. 

 

خسارت سیل به کشاورزان خراسان شمالی 


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: جاری شدن سیل در روزهای اخیر به کشاورزان استان در چند شهرستان خسارت زد.


"جواد نظری" اظهار داشت: خسارت سیل در شهرستان های مختلف از جمله فاروج، شیروان و راز و جرگلان گزارش شده است که سطح و ارزش ریالی آن هنوز برآورد نشده است.


وی افزود: تا كنون طبق گزارشات اوليه در شهرستان شيروان سیل به زمين هاي كشاورزي خسارت زده و سبب آبگرفتگي هشت منزل و يك مجتمع مسكوني و خسارت به سه خودرو شده است.


وی خاطرنشان کرد: در فاروج هم خسارت به زمين هاي كشاورزي، رسوب برداري راه پنج روستا و بازگشايي راه چهار روستا و دو مورد امداد رساني به كوهنوردان و مردم گزارش شده است.


وی گفت: در بجنورد هم سیل سبب خسارات به زمين هاي كشاورزي شد و برای بازگشايي راه سه روستا و رسوب برداري راه ١٠ روستا اقدام شد و در  اسفراين خسارات به باغات و زمين هاي كشاورزي گزارس و نیز رسوب برداري راه ٦ روستا انجام شد. 


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در شهرستان مانه و سملقان علاوه بر خسارات به زمين هاي كشاورزي به علت وقوع سیل در جاده، بازگشايي راه يك روستا انجام شد و برای امداد به آبگرفتگي دو باب واحد مسكوني اقدام شد.

 

 

 

کد خبر 1172552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha