مسابقه خوشنویسی «مشق مقاومت در مکتب جعفری» برگزار می‌شود

رابط کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود از برگزاری مسابقه خوشنویسی «مشق مقاومت در مکتب جعفری» به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) ویژه اعضای این کانون خبر داد.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: مسابقه خوشنویسی با خودکار تحت عنوان «مشق مقاومت در مکتب جعفری» به مناسبت گرامیداشت حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) برای اعضای کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود برگزار می شود.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: این مسابقه با محوریت اشعار و جملات مطرح در روز مقاومت، ایثار و پیروزی و با توجه به اهمیت هنر متعالی در نظام جمهوری اسلامی در چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود این مسابقه را با هدف نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورا و مکتب جعفری در خلق حماسه ها و مقاومت و به منظور شناسایی و معرفی افراد توانا و مستعد عضو کانون و نیز تشویق آنان برگزار می کند.

 

اسبری اظهار داشت: مسابقه خوشنویسی مشق مقاومت در مکتب جعفری با موضوعات و تحریر عناوینی همچون امام و شهدا، شعار حماسی «ما مقاوم هستیم» ، «ما ملت شهادتیم ، ما ملت امام حسینیم» و جملات پیرامون آن در معرفی جلوه های شایسته از مقاومت و ایثار رزمندگان و مردم ایران اسلامی در حماسه پیروزی سوم خرداد پیش بینی شده است.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود بیان کرد: این مسابقه برای مقطع سنی 15 تا 25 سال در نظر گرفته شده است و به نفرات اول تا چهارم، هدایایی به رسم یادبود از طرف کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) اهدا خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان علاقه مند می توانند آثار خود را در قالب «خط تحریری با خودکار» حداکثر تا سوم خرداد ماه سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان به دفتر کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) ارائه کنند.

 

اسبری تصریح کرد: هنر نقش انکار ناپذیری در انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس و برنامه های تبیینی گرامیداشت آزادسازی خرمشهر به نسل های آینده دارد که می بایست استفاده از ظرفیت عظیم هنر در تشریح ابعاد گوناگون حماسه سوم خرداد در اولویت کار قرار گیرد.

کد خبر 1172576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha