تفکیک افزایش قیمت جهانی از نبود مدیریت دولتی ضروری است

عباسی با اشاره به اینکه اشتباه محاسبانی در پرداخت یارانه ارزی دیده می شود گفت: تفکیک افزایش قیمت جهانی از نبود مدیریت دولتی ضروری است.

« علیرضا عباسی» در رابطه با وضعیت روند افزایش قیمت آرد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: اشتباه محاسبانی در پرداخت یارانه ارزی دیده می شود در این جریان تفکیک افزایش قیمت جهانی از نبود مدیریت دولتی ضروری است. 

 

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: آقایانی که مدافع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ هستند، این ارز حذف نشده است و سال گذشته این ارز به قیمت جهانی نزدیک شد. 

 

به گفته وی، دیگر مزیتی برای قاچاق گندم در کشور نداریم، مزیتی برای اینکه به عنوان نهاد دامی استفاده شود نداریم؛ قاچاقی که در گندم صورت می گرفت امروز در آرد در حال انجام است.

 

نماینده مردم البرز اظهار کرد: ما گندم آرد شده را به عنوان مثال کیلویی ۲ هزار تومان می دهیم که ماکارانی را از کشور خارج کند، برای چه کسی؟!!! یعنی ما یارانه را برای غیر مردم خودمان هزینه می کنیم. به جای اینکه این یارانه را به ۸۰ میلیون مستقیم بدهیم به ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم می دهیم، سوال اینجاست که عدالت این تقسیم بندی کجاست؟!!!.

 

وی ادامه داد: تا سال قبل موافق حذف ارز ۴ و ۲۰۰ بودیم و امروز مخالفیم این درست نیست باید چارچوب برای تصمیم های اقتصادی داشته باشیم. این در حالی است که همه اذعان داریم مدیران دولت قبل تا ۷۰ درصد بر سر کار هستند. 

 

عباسی بیان کرد: امروز جنگی در منطقه اتفاق افتاد است ( جنگ روسیه و اوکراین) که معادلات منطقه ای را برهم زده است. از روزی که جنگ اتفاق افتاد گندم تنی ۲۹۰ دلار شد ۶۹۰ دلار. متناسب با این اتفاق اگر ارز ۴۲۰۰ حذف می شد یا حذف نمی شد باز هم شاهد افزایش قیمت بودیم پس ربطی به این مطلب ندارد. 

 

 

کد خبر 1172621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha