۱۴۰ هزار نفر از دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها برای بن کتاب ثبت نام کردند

رمضانی با بیان اینکه میزان اعتبار یارانه برای دانشجویان ۴۰ درصد و برای اساتید ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: بدین ترتیب دانشجویان ۳۵۰ هزار تومان و اعضای هیئت علمی ۶۰۰ هزار تومان یارانه کتاب دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی رمضانی امروز 17 اردیبهشت در نشست خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: آنچه امروز بیان می شود و به اطلاع رسانه ها می رسد، برخی مطالبی است که برای اولین بار بیان می شود و برخی از مطالب نیز جمع بندی است. در سومین سالگرد برگزاری آخرین نمایشگاه کتاب هستیم نمایشگاهی که در سال 98 برگزار شد؛ بر این اساس یک تشنگی و رغبت از سوی مردم، ناشران و فعالان کتاب برای این دوره از نمایشگاه وجود دارد. امیدواریم بتوانیم نمایشگاه کتاب را الگوی زیست برتر با کرونا و انجام فعالیت های جمعی قرار دهیم. 

 

سخنگوی نمایسگاه کتاب تهران اظهار داشت: از اسفند سال قبل به بانک ها ابلاغ شد که فعالانی که دستگاه کارتخوان دارند، باید کد اقتصادی داشته باشند. بانک عامل نمایشگاه برای اینکه خدمات ارایه کند، احتیاج دارد به کد اقتصادی. همکاری خوبی در مجموعه بانک صادرات و شرکت خدمات که دستگاه کارتخوان را مهیا می کنند، وجود دارد. 15 نفر در مرکز پاسخگویی مستقر شدند و در تعطیلاتی که بسیاری که در حال استراحت بودند، پاسخگو بودند و عمده مسایل ناشران را حل کردند. 

 

وی با بیان اینکه 140 هزار نفر از دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها برای بن کتاب ثبت نام کردند، عنوان کرد: یارانه اختصاص یافته به اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشجویان با کمک وزارت ارشاد و بانک صادرات 100 درصد در مجموع اعتبار افزایش یافته است. تلاش کردیم تعداد افراد بیشتری بتوانند از یارانه استفاده کنند. از طرفی میزان اعتبار یارانه برای دانشجویان 40 درصد و برای اساتید 50 درصد افزایش یافته است؛ بدین ترتیب دانشجویان 350 هزار تومان و اعضای هیئت علمی 600 هزار تومان یارانه کتاب دریافت می کنند و می توانند کتاب های خود را تهیه کنند.

 

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: ناشرانی که در این دوره از نمایشگاه در کمیته تخلفات تجدید نظر قطعی داشتند به منظور احترام به این صنعت در این دوره از نمایشگاه حضور ندارند. برخی از این عزیزان آثار خوبی داشتند و ما متاسفیم که نمی توانند آثارشان را در این دوره از نمایشگاه عرضه کنند؛ امیدواریم که بتوانند در دوره های بعدی در نمایشگاه کتاب شرکت کنند البته تعداد این ناشران بسیار انگشت شمار است. 

 

رمضانی  خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه برگزاری همزمان بخش فیزیکی و مجازی را خواهیم داشت. بخش مجازی کتاب در سایت Ketab.ir برپاست که یک تولد جدیدی در عرصه کار ناشران در حال وقوع است که بهتر می توانند پاسخگوی مخاطبان باشند. امکان خرید در دو شکل فیزیکی و مجازی وجود دارد. مسئله دیگر این بود که امسال یارانه بیشتری به تعداد بیشتری از دانشجویان و اساتید اختصاص دادیم. اختصاص یارانه کتاب برای اهالی قلم از نظر تعداد 10 درصد و از لحاظ اعتبار 40 درصد افزایش یافته است. بخش مجازی نمایشگاه کتاب 24 ساعته آماده ارایه خدمات است. بخش مجازی نمایشگاه کتاب از 18 اردیبهشت باز می شود و علاقه مندان می توانند کتاب های مورد نظر را جست و جو و انتخاب کنند و به صفحه علاقه مندی ها اضافه کنند. 

 

وی اظهار داشت: در دومین نمایشگاه مجازی بسته های تا 50 هزار تومان از سمت ناشران به طور رایگان پست می شد. در این دوره از نمایشگاه مجازی این بسته ها تا 75 هزار تومان رایگان است، ضمن اینکه مردم هیچ هزینه ای برای پست تقبل نمی کنند. بخشی از هزینه پست را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی را ناشران می پردازند. علاوه بر این باجه های سیار در شهرهای با جمعیت بالا استقرار می یابد. امسال ناشران می توانند در دو بخش مجازی و فیزیکی پاسخگوی مردم باشند و به آنها کتاب ارایه کنند. 

 

گفتنی است، نمایشگاه کتاب تهران با شعار با کتاب سلامتیم از 21 تا 31 اردیبهشت در مصلی تهران برقرار است و بخش مجازی آن در سایت Ketab.ir آماده ارایه کتاب به مردم است. 

 

 

کد خبر 1172803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha