جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد در قزوین برگزار می شود

ملازنیل از برگزاری جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حمید رضا ملازینل» در نشست خبری که امروز (شنبه ۱۷ اردیبهشت) در سالن جلسات حوزه هنری قزوین برگزار شد، بیان کرد: تئاتر به عنوان هنر تأثیرگذار اجتماعی بوده و هنر نمایش به شدت مردمی بوده زیرا نمایش در حضور مردم و کنار آنها شکل می گیرد.

 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: نمایش هنری است که پیوند ناگسستنی با مردم دارد و همانطور که برای مردم است، از مردم هم برمی آید و به شدت اثرگذاری اجتماعی دارد و تئاتر مردمی بچه های مسجد در امتداد این جریان هنری قابل تفسیر است. 

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد در قزوین اضافه کرد: تئاتر بچه های مسجد با مردم و مسجد معنا می یابد و برآمده از انقلاب اسلامی است و بعد از انقلاب این حرکت شکل گرفته و حوزه هنری به عنوان نهاد برآمده از انقلاب، پرچم دار این مقوله است.

 

ملازینل اعلام کرد: اتفاق مهم در تئاتر بچه های مسجد یکی کشف استعداد بوده که در قالب گروه های نمایشی در مساجد به اجرای کار هنری می پردازند، نکته مهم دیگر خلق مخاطب جدید است به طوری که در جشنواره تئاتر بچه های مسجد در دورافتاده ترین نقاط گروه های نمایشی اجرا دارند.

 

وی افزود: توجه حوزه هنری به تئاتر بچه های مسجد برمی گردد به نگاهی که در حوزه هنری قزوین شکل گرفته که هنر باید تحول آفرین بوده و برآمده از زیست بوم باشد و زمینه ساز تحول در زیست بوم باشد.

 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین تأکید کرد: در فضای اجرایی جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد برای اینکه این برنامه بتواند، رونق بگیرد و در حوزه تحول آفرینی خود را جدی تر نشان دهد، تجمیع انرژی نهادهای مختلفی که در حوزه مسجد کار می کنند می تواند سبب رقم خوردن اتفاقات بزرگی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: وقتی کار ارزشمندی با هدف و محتوای روشن و حرفه ای شکل گرفته است حمایت از این کار و هم افزایی می تواند به رشد کمی و کیفی گروه های نمایشی کمک کند.

 

ملازینل در پایان یادآور شد: فراخوان تئاتر صحنه ای هم منتشر خواهد شد و کنار کارهای میدانی و مردمی کار صحنه ای هم ادامه دارد.

کد خبر 1172815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha