آیین اختتامیه عهدواره «چله مهدویت» در قرچک برگزار شد

آیین اختتامیه عهدواره «چله مهدویت» در شهرستان قرچک با حضور برترین های این دوره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، آیین اختتامیه نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» در قرچک با حضور فرماندار شهرستان، حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه، نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در سالن فرهنگی هنری ولایت برگزار شد.

 

گفتنی است، با پایان یافتن داوری آثار رسیده به بخش خوانش متن، شعر و نثر این عهدواره، از میان ۲۳۳ اثر، ۱۴۱ اثر به بخش رقابت راه یافت که در این آیین یک نفر به عنوان رتبه برتر و ۱۲ نفر شایسته تقدیر معرفی شدند.

 

علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان قرچک در این مراسم گفت: انتظار فرج نوعی آمادگی برای حرکت پایدار جهت خودسازی و زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است، منتظران حضرت مهدی(عج) وظايف بسياری دارند كه مهمترين آن‌ها مسئول بودن نسبت به جامعه و تلاش برای حركت جامعه در مسيری كه آماده كمک به آن حضرت باشد، است.

 

وی افزود: اعتقاد به موعود صرفاً ایده‌آلی و انتزاعی نیست، بلکه در عمل باید اتفاق بیفتد که اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری یکی از مصادیق است که به تحقق این مسئله مهم که از اصول تشیع محسوب می‌شود، کمک می‌کند.

 

فاتحی نژاد فرهنگ و زمینه سازی برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی را باعث رشد و تعالی جامعه دانست و تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های فرهنگی هنری باید در بطن جامعه و در حضور مردم اجرا شود تا شاهد اثرگذاری و فعال شدن خودجوش باشیم.

 

فرماندار قرچک ادامه داد: قرچک شهرستانی با پتانسل بالاست و دارای استعدادهای زیادی است که باید این استعدادها با کمک آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت ارگان‌های دیگر کشف شده و در قالب جشنواره‌ها و حضور علاقه‌مندان در سطح استانی و ملی ظهور و بروز یابد.

کد خبر 1172825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha