رعایت حجاب و عفاف از فروپاشی خانواده‌ جلوگیری می‌كند

جاویدان،گفت: بدون شك رعایت حجاب و عفاف از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری می‌كند و نقش مهمی در حفظ حریم و حرمت های افراد دارد و یك فرد به عنوان یك انسان كه حجاب را بر می گزیند سعی در اعتلای شخصیت خود دارد.

علی اکبر جاویدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به اهمیت  ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت:  اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات امام خمینی و مقام معظم رهبری و فرهنگ و آداب و رسوم ملی ایرانی جایگاه رفیعی دارد باید نهادی برای این منظور در نظر گرفته شود.

 

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود:زنان با حفظ حجاب خود و ترغیب آن در محیط خانواده و تربیت فرزندان خود می توانند فرهنگ ساز رعایت حریم و حرمت شخصیت خود و دختران و پسرانشان باشند .

 

 

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌ها در سطح جامعه بحث نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است ،خاطر نشان کرد:اگر حساسیت عمومی جامعه نسبت به پدیده بدحجابی به میزان کافی باشد، عمل مردم و انزجار آنان بهترین عامل کنترل بدحجابی خواهد بود و نیاز به عوامل قانونی و اجرایی به حداقل خواهد رسید.

 

 

جاویدان تصریح کرد: از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین وزارت کشور و به تبع آن از سوی انتظامی کشور، ابلاغیه‌هایی صادر شده و انتظامی قرارگاه جهادی اجتماعی این فرهنگ را با محوریت و مسئولیت استاندار در استان‌ها اجرا می‌کند، این قرارگاه‌ها تشکیل و ۲۶ دستگاه در حوزه فرهنگ و هنر و حجاب مسئولیت حضور در جلسات حجاب و عفاف را بر عهده دارند.

 

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: امید است خروجی جلسات عفاف و حجاب سالم سازی فضای عمومی جامعه ما باشد چرا که دشمن برای جمهوری اسلامی هدف گذاری و هزینه کرده است که نماد‌ها و ارزش‌های ما را تحت الشعاع خود قرار دهد و سبک زندگی و فرهنگ اسلامی را تغییر دهد، هر چند که در برخی حوزه‌ها تغییر یافتیم بنابراین نیاز است این قرارگاه‌های جهادی با عزم و اراده اعتقادی دنبال شوند و شرایط امروز جامعه ترمیم شود.

 

 

وی گفت: وسعت کار دشمن در فضا‌های حقیقی و مجازی برای انحراف جوانان و خانواده‌ها زیاد است و ما نیز باید به تناسب این هجمه وسیع و گسترده کار فرهنگی کنیم.

کد خبر 1172831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha